Egen tid...

Middagar och fika i alla ära - men det är också skönt att vakna upp och inse att man inte har planerat in ett endaste dugg på hela dan'! Kanske tar jag mig en löptur ikväll i ren eufori! Jaa, jag sa kanske... Haha!


Avslutade gårdagen med lite film och soffmys! Ja, det behövdes efter hockeyn...

När jag steg upp idag var det redan full fart! Alla hade hunnit äta frukost, träna och duscha!!! Och klockan var bara halv tio! Nåja, halv elva då... Jag sov i alla fall som en stock!


Oskar och Lisa spelade Yatzy. Skönt att se att favoritspelet lever!


Men alla var inte lika glada över slutresultatet... Lisa då....

Sedan ville sonen att jag skulle klippa honom. Ja, det är ju inget som jag normalt gör men med hans lockiga hår är det ganska riskfritt. Han var mest rädd att jag skulle klippa honom...

Skräcken lyser. Nja, han vågade inte ens ha ögonen öppna...

Men han blev både snygg och nöjd! Min bästa "kund"! Eller rättare sagt min enda "kund"... Haha!

Vackert som tusan idag också! Helt otroligt att vi fått ha en så underbar påskhelg!


Jag och Skrållan passade på att lapa lite sol när ungdomarna åkt. Ja, nu är det nog bara jag som solar. Skrållan har upptäckt att Ulf gått in och gjorde allt för att väcka hans uppmärksamhet och bli insläppt... Ingen solkatt direkt...


Solen och ledigheten ger mig ny energi så jag plockade fram symaskinen (min klassiker som jag fick när jag fyllde 25!) och lagade ett par byxor och lade upp ett par jeans. Skönt! Det har jag ju gruvat för länge. Ja, jag kan ju sy men att lägga upp jeans är inte kul - det är dessutom så viktigt att det blir rätt!

Sedan kom Oskar och Lisa tillbaka och jag fick också chansen att vara med och spela! Och vem tror ni fick Yatzy?


Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Ja, jag är som ett stort barn...


Oskar spelar också med inlevelse! Och brukar dessutom vinna jämt!


För Lisa gick det inte riktigt lika bra men hon säger själv att hon har så tur i kärlek... Det tror jag att de har båda två!


Jag fick även fem sexor! Inte så populärt... Haha! Min första vinst på länge - tack för god match sötingar!
 

Nu har vi just vinkat av kärlekarna och jag avslutar med en "Dagens" på Oskar som klädde upp sig för middag hos svärfars! Rena svärmorsdrömmen! Och mammadrömmen!!!

En fantastisk trevlig påskhelg med mycket god mat och trevligt sällskap! Den här veckan har vi verkligen fått rå om barnen och det är ju det bästa som finns! Och nu när vi blivit ensamma igen så ska jag förhandla lite med mig själv om löpturen... God fortsättning på er alla!