Borgmästare igen!

Uppdraget som Borgmästare i Skrotarna ger mig uppmärksamhet då och då. Träffade en familj på Melodifestivalen där jag känner pappan vilket ledde till imponerande tillrop av barnen som undrade om han verkligen kände "Borgmästaren"??? Har också fått frågan om att inviga en teaterfestival för barn och att besöka Joypeak och det hade jag väldigt gärna velat göra men är tyvärr bortrest båda gångerna. Den typen av uppdrag är bara så roliga. Det är det ju alltid att träffa kreativa och glada barn!

Idag var det dags igen! Ebbe och Anna-Lisa, som jag tidigare hälsat på, kom för att överräcka ett viktigt brev som Ebbe hade gjort!

"Till Borgmästare Agnes" hade han skrivit på kuvertet! Ja, kramar fick jag också!

I kuvertet låg 30 fina små lappar (Ebbe räknade!) som också är Borgmästarens pengar! Man tackar! Vet inte vad Agnes ska köpa ännu men hon har väl, som jag, många hål att stoppa dem i! :)

Sedan blev det lite lek med klossar och ständiga försök att också fånga lillasyster på bild. Det visade sig vara lättare sagt än gjort...

Fick mest en skymt av en tjej på väg... Här höll hon på att lära Skrållan att apportera och det tar ju sin rundliga tid! Och när jag närmade mig så gömde hon sig. Men våra fåtöljer är inget bra gömställe...


Fötterna sticker fram och ansiktet speglar sig i underredet! Men det blev en kul bild i alla fall! Och jag ser dessutom var jag måste dammtorka... Haha!

Full fart för en gammal borgmästare blev det och nu när de dragit vidare så behöver nog den här gamla kroppen träna för att hålla sig i form. Tänk om man hade haft den där energin? Jag ska jaga upp alla krafter jag har och försöka mig på ett par pass. Vore nog bra att träna bort gårdagens dessert...


Mintchokladpanacotta med blåbär och hallon... Ja, det var ju ändå lördag! I afton får det bli något mer spartanskt. Måste också tvätta och fixa skattedeklarationen och lite annat nödvändigt.

Ha en bra söndagkväll alla glada! Jag återkommer om jag överlever! Haha!
#1 - - Monika med k:

Jessica kom med andan i halsen till oss sen och berättade att dom varit totalt sjövilda hos dig...Du får nog tillkalla Sheriffen nästa gång dom kommer på besök, så dom håller sig i skinnet :)

Svar: Haha! Jag tror att det blev lite spännande att hälsa på Borgmästaren! Ingen fara dock - både huset och jag är i fullgott skick! Jag har varit med om det mesta! Kul att få träffa dina underbara barnbarn igen! Kram!
Monica Lindgren

#2 - - Ida:

Hihi, vilka fina bilder! : D