Ung och dräktig!

Det blev en racerdag där jag inte hann med hälften av vad jag skulle göra men det är bara att fortsätta imorrn med ny energi! Påfyllning har jag dock fått idag på lite olika sätt. Jobbade undan lite och drog sedan ned på stan för att bli bjuden på Rotarylunch! Tack Anders!

Förutom god mat och massor med trevligt sällskap av valda delar ur näringslivet så fick vi också information om "Ung Företagsamhet"! Någon frågade om det var jag som skulle prata eftersom jag var gäst och det tog jag som en stor komplimang! Haha! Det var ju ett tag sedan jag var ung...

Ola Forslund, som jobbar i den ideella förening som finns, informerade om hur de inpsirerar och utbildar framför allt lärare som i sin tur ska sprida tankar om entreprenörskap till bl a gymnasieelever. Den nya läroplanen för gymnasiet säger ju att entreprenörskap och företagande ska genomsyra all utbildning så vi lär nog se fler och fler unga företagare i framtiden! Kul!


Under gymnasietiden får de som vill också starta UF-företag och i mitten på mars genomförs också en mässa på Scandic med 28 (om jag minns rätt) unga företagare som visar upp sina produkter och bedöms av en jury i olika kategorier. Den måste man besöka! Jag var där för två år sedan (vartannat år i Umeå) och var imponerad då också!

Sedan fortsatte jag lunchsittningen med möte kring ett framtida uppdrag kring chefsroller och ledarskap. Kommer att bli kul och intressant. Kanske kan det leda till fler och andra uppdrag? Just nu känns det mesta ganska möjligt! Roligt!

Avslutade också dagen med att göra hemgjord pizza med chorizokorv i tunna skivor, lök och oliver. Hur god som helst - även om jag inte fick smaka den förrän jag kom hem från träningen som idag var precis lika svettig som vanligt! Jag har också kommit på vad det är jag lider av! Jaaaa, nåt fel måste det vara eftersom jag tränar och tränar men inget händer.

Då hör jag en av deltagarna berätta om hur man kan se om en hund är dräktig. Ja, magen svullnar och den blir lite rosa runt bröstvårtorna. Jaha? Men gravid är jag ju knappast! Då berättar hon att det också kan betyda att tiken är skendräktig! Där satt den! Hahahaha! Jag är alltså förmodligen skendräktig och då borde det väl i rimlighetens namn gå över... Nä, nu måste jag nog gå och lägga mig. Till och med min humor verkar lite tröttsam...