White party!

Just hemkommen från Stadsfesten sätter jag mig för att än en gång titta igenom gårdagens vita fest som blev så otroligt lyckad! Jag hade lovat fler bilder och det kommer! 
 

Starten! Det var bara helt magiskt att få gå upp på scenen och titta ut över det vita "havet" av glada och vitklädda människor! Bästa temat hittills!
 

Hasse kom t o m i hatt och under den doldes den numera ganska långa flätan! Här kommer hälsningar från Hasse till Oskar: Spara ut håret igen och börja med fläta du också! :) 
 

Och jag då? Joooo, jag trivdes och kände mig fin i den här vita skapelsen! 


Och ibland trivdes jag också i grönt... Gjorde en ganska oförberedd Emma som jobbade hårt för att hitta översättningar till alla skämt... Min engelska under kvällen var stundtals... excellent! Eller nyskapande! Haha!
 

Glada bordsgrannar från Singapore!


Kvällens tema var ju vitt och silver. Danskarna kom i rymddräkter! Haha! Otroligt påhittigt!


Och jag kramades!!! Här med B-O som också firade sin 60-årsdag under festen! Stort Grattis i förskott!


Tack vare hans önskemål så fick vi också förmånen att jobba tillsammans med Ewa Heed i Klimpfjäll som lagar mat åt både kändisar och kungligheter! Här har hon tillsammans med sina kockar dukat upp en buffé som nog var det godaste jag har ätit! Tjäder, ripa, renfilé, korvar, kantareller, lax, rotsaker... Så otroligt gott och köttet så mört att det smälte i munnen. "Once in a lifetime"-upplevelse!


Här står träningsgänget i kö att ta för sig!


Ja, det blev som väntat också snurrigt mycket beröm för maten!
 

Kanske inte ser lika gott ut när jag lagt för mig på tallriken - men den blev tom! Tror att en del också slickade den... Haha!


Här står jag tillsammans med min samarbetspartner i ur och skur när det gäller evenemang: Jörgen Lindmark på Artistkontoret! Vi gör såååå bra saker tillsammans! Och till vänster har ni Simon Dekker som är agent/producent för det tyska bandet som spelade.


Dags för desserter och ostar! Den här otroligt trevliga kvinnan kom från IKEA i Shanghai!


Så blev det äntligen dags för musik! Det tyska bandet Waterproof är en konstellation av musiker och sångare som sätts ihop på olika sätt beroende på vilken musik man önskar. Otrooooooligt proffsiga! Och störtsköna människor!


Vitt - med lite blått!


Sångare i aktion! De sjöng och hade sån enorm spelglädje! Kändes som om de lekte fram allt trots att det var klockrent och säkert också välrepeterat! Imponerande!

Det var sjukt bra stämning och hela tiden så otroligt snyggt! Tänk att det här har varit en industrilokal? Ja, om ni inte har förstått det så höll vi till i den gamla ångsågen/insustrin i Sävenäs som nu renoverats för att bli en träffpunkt för företagare under namnet "Maskinhuset". Kanonställe!


Och mera kramar! Jo, jag är av någon anledning ganska populär - de tycker om att jag är så glad! Här står jag tillsammans med en japan som verkligen gillar mig. Eller åtminstone säger han så. Varje år! Haha! Ja, jag gillar honom också! En så härlig och positiv person. Vi skojar friskt med varandra!
 

Efter Waterproof var det dags för lite svensk elit! Det fantastiska bandet "Cotton club" kompade utmärkta sångerskorna Gladys del Pilar, Sharon Dyall och Anna Sahlene! 


Sharon Dyall i högform! Och bandet med de fantastiska blåsarna är bara så bra! Trumpetaren till höger är Mikael Renliden och han kompade också "Emma" när hon framförde Cliff Richards "Congratulations"! Haha! Ja, jag behöver väl inte säga att det blev en alldeles egen tolkning... 


Anna Sahlene var också otroligt bra!


Men Gladys del Pilar har den mest fantastiska rösten! Hon ägde!


Vitt och rosa!


Och slutligen tog tjejerna upp födelsedagsbarnet på scenen för att tillsammans göra "Celebration". Han öste på för fullt och det blev en störtskön avslutning!


Anna Sahlens hår visar väl att det var full fart? 


Men inte bara B-O fick träffa favoriter på nära håll. Butch Williams i Waterproof blev nog både Ankis och min favorit! 

Och de fick också avsluta kvällen! Fullt ös tills bussarna tog alla hem igen! En helt magisk kväll med otroligt härliga människor!

Jag skulle ju gärna berätta mer om dagen också men jag tror jag suger på den här karamellen tills imorrn! Man mår gott när man lyckats genomföra något man planerat länge och jag njuter fortfarande! Stort Tack till Nordic Light som ännu en gång gav mig förtroendet att göra sommareventet! Det har varit så kul! :)

 
#1 - - Catherine Carlsson:

Har själv haft möjlighet att tre gånger i sommar fått lyssna på bandet Waterproof. På The white party, party ute på udden dagen efter och så igår kväll på vår cykelfest ute i Boviken. Dom är helt fantastiska. Utstrålar en sådan fantastisk spelglädje som verkligen smittar av sig. KANON!!!