Veckan efter...

Om jag kände mig trött igår så har detta nu multiplicerats med ungefär 18... Haha! Men det är en nöjd trötthet efter en helt magisk vecka så jag känner också en massa glädje och tillfredsställelse! Det gör allt såååå mycket lättare! En av mina bästa och hårdaste jobbveckor är över och nu väntar semesteeeeeeeeeer! 

Men igår var det, förutom sömn och vattning av blommor, ännu en festivalkväll! Vi började med gemensam middag igen redan 18.00.

På vägen dit passerade vi alla matstånd och när det gäller Sunes Gatukök så ligger de inte alltid steget före... De var de enda som hade stängt...
 
Men vi hade ju mat på annat håll och jag hade turen att få med mig kärlekarna! Härligt att få hinna umgås eftersom vi verkligen inte setts mycket den här veckan.


Jag och Lisa har lite olika syn på det här med sköna festivalskor...

Och god mat hade Food dukat upp igen! Roliga grönsaker, såser, färskost med basilika, färskpotatis, långkokt lamm, lax och annat smarrigt! 


Vi hade turen att få sitta med Gunnar och Karin Moberg som är så otroligt trevliga! Efter mat och dessert började vi röra på oss för att gå och se Petra Marklund på torgscenen där vi också stämt träff med:

Carina, Anders och Marika! Nu stötte vi på dem redan på vägen upp och det är kul att också hinna surra lite!

September - som numera kallar sig för Petra Marklund och sjunger på svenska - levererade som vi hoppats!


Hon slog igenom för svenska folket i TV-programmet "Så mycket bättre" och blir själv också bara bättre och bättre! Enkelt, rakt, varmt och med så mycket spelglädje!


Lite för lite folk till att börja med men  det fylldes på eftersom och hon gav järnet!
 

En del var redan klara att möta Uggla... Haha!


Gillade verkligen att hon också hade stråkar i bandet! Fina arr och stark röst! Kunde bara sluta på ett sätt:


Händerna upp i luften! Ja, det blev en skön avslutning och alla sjöng med! Och hon blev en vinnare igen...
 

Efter konserten... Alla traskade nog iväg för något att dricka eller ett besök på de spartanska toaletterna innan det var dags att återvända och ta emot:
 

Mannen, myten, miraklet, Magnus Uggla!!! Vilken stämning! Han inledde med "Varning på stan" och sedan var det bara att åka!


Jag och Magnus - i Schelläfte! Haha! Sedan kom jag och maken ifrån varandra och jag föstes längre och längre fram. Det säger man inte nej till...
 

Han är bara så förbaskat bra! En del tycker att hans låtar är en upprepning i ompa-takt men jag älskar Uggla - och har gjort sedan jag var 15! På den tiden kom han till Folkparken och jag minns sjukt nog också vilka kläder jag hade på mig när jag stod längst fram och hoppade... Haha!


Det mest anmärkningsvärda nu var väl att ungdomarna som stod runt omkring mig knappt hade fyllt 20 men ändå kunde alla texter! Och eftersom hans låtar verkligen uppmanar till allsång så blev det mycket av den varan... Så mycket att både jag och maken är lite hesa idag! 


Enda nackdelen med varma och svettiga ungdomar var väl att de tror att de är ensamma i världen när de börjar dansa ringdans mitt i publikhavet... Inte lätt att stå emot grabbar i 90-kilosklassen som tagit en och annan öl... Det är tur att jag står stadigt!


Efterfest på eran balkong! Men jag var inte den enda som var över 20:


Min kompis Karin ääääääääälskar också Uggla!!! 


"Det här var fan i mig den bästa djävla allsång jag har hört!" Han svär mycket och rör sig lite men är bara så bra i alla fall!

Och avlsutningen med "Jag och min far" blev bara så fin...

Magisk kväll igen och bra konserter igen. Och jag sov som en stock. Igen. Idag har det dock varit nya festligheter men det får jag återkomma till! Tack alla för en härlig kväll igår!