Midsommarafton - 3

Ja, som ni förstår är jag både tjurig och lite irriterad vid det här laget. Kanske blir texten inte lika glad och bubblig som jag kände mig igår men jag vill ändå ha med allt eftersom bloggen också är ett fint kom-i-håg för mig själv! Och på promenaden igår så fanns det naturligtvis blommor. 7 st är det väl man ska lägga under kudden? Jag tog i ordentligt:

    
    
    
    11... digitala... funkade sådär!
Inte fanken drömde jag om särskilt många blivande män... Räcker nog med den jag redan har!

Men det är en härlig miljö! Och särskilt fint blir det ju när solen skiner. Det kan inte hjälpas!
 

Glad sillunch gjorde ju inte heller någon särskilt ledsen! Tänk att något så enkelt kan vara så gott? Varför äter man inte sill oftare? Vi är åtminstone urusla på sån mat till vardags. Tur att vi äter annan fisk!
 

Efter lunchen blev det beachen igen! Ganska ensamma nu också. Uppe vid receptionen pågick dansen runt midsommarstången men vi struntade i den i år. Känns ju bra att välja själv och göra det man helst av allt vill! 
 

Sköööööööööönt!


Blåste lite mer idag men inte mer än att solen kunde värma upp oss!
 

Dusch och sedan blev det middagsfix! Här är grillkungarna igång! 
 

Och här har vi dukat upp potatissallad, kött och såser. Gott som fanken! Men sedan började det smälla nere på stranden. Och uppe på campingen var det en äldre man som blev helt vansinnig eftersom hans hund reagerade så kraftigt! Idiotiskt tilltag att skicka iväg raketer på ett ställe där det faktiskt kryllar av hundar och barn! 

Men också ovanligt korkat av den lite handikappade mannen som svor att han skulle skära av hälsenorna på de som hade skrämt hans hund... Han kom med en stor kniv i högsta hugg! Herregud... "Nu får du ge dig! Gå hem med den där" sa jag. Visst var jag tuff? Kanske berodde på att han hade rullator... Haha!


Som tur var fanns det vakter på området och de fick rycka in ett par gånger. Någon hade också sparkat sin hund och blivit anmäld (tror vi). Man kan väl säga att klientelet på campingen ser annorlunda ut den här helgen. Betydligt mycket mer fylla och stök. Känns sådär... Att folk har roligt och firar tillsammans är väl bara trevligt - men den där stökiga och överdrivna fyllan har jag svårt att se någon glädje i. Tur att man kan hålla sig på sin kant. Vi hade i alla fall suveränt trevligt med god mat och många skratt! Kvällen skulle fortsätta länge men nu satsar jag på att få iväg ett kort inlägg i taget.

Fortsättning följer!