"Med ögon känsliga för grönt..."

En harmonisk dag med många "bästa ögonblick" - positiva händelser och varma, glada människor! Barbro Hörbergs underbara text kom för mig precis nu och det är nog i den känslan jag befinner mig. Därför blir det här inlägget lite poetiskt.

Började bra med tidigt uppvaknande (före sex!) och en kopp kaffe på bron i det överraskande vackra vädret!
 

"Och tänk i parken
Om våren
Med ögon känsliga för grönt"

Förberedde och skrev ut det material som skulle med till första mötet som var en genomgång av ett kommande event. Bra möte, konstruktiva lösningar och en känsla av lugn börjar så sakta infinna sig. Jag har varit lite stressad men nu börjar saker och ting falla på plats och det är bara så skönt!

Åkte hem och gjorde en snabb och god lunch med serranoskinka och omelett med färskpotatis och sparris! Kul att hinna äta tillsammans trots att maken jobbar kväll.


"Och kastanjeblad som paraplyer
Och våra händer känsliga för allt som är skönt."

Sedan iväg på ärenden till revisorn, verkstan' och annat. Bara att fortsätta beta av listan medan man har lite flyt! Avslutade med ett härligt möte med Med på teatern där vi kanske hittar former för nya samarbeten. Hann också sätta mig en stund på "ljugarbänken" med Cay och Tage - två av mina favoritkillar! Den ene är musiker och kompositör och den andre Teknisk chef.

Båda är glada, charmiga och otroligt kunniga inom sina områden! Cay har tyvärr besvär med fantomsmärtor i ett ben sedan fem(!) år tillbaka och när jag skulle ta en bild blev de så fnissiga och pekade bara på benet... Haha! Önskar att jag kunde hjälpa honom på något sätt. Tipsade om Ajurveda och kanske får ta med honom dit. 


"Vi vek en duva av papper
I vinden seglade den långt
Och den landade på en staty som
Fick ändra alla orden i sin sång."

"Det regnade men bilderna blev bra
Det var ett egendomligt ljus den dan"

Märkligt ljus och lite regndroppar ändrade inte mitt humör så jag åkte hem och bytte om för ett träningspass. Vi kör ju utomhus nu två gånger i veckan och det har sin charm... Ni kanske tycker att vi bara är ett gäng kärringar som står och vevar med armarna eller hoppar groda men jag ska säga att många har väldigt speciella förmågor. Birgitta på nästa bild är faktiskt 70 år! Imponerande!
 

"Vi fyllde våra ögon
Med ljuset och tankarna på allt det nya."

Och det är nog tur att vi är positiva och träningsvilliga! Under den näst sista övningen så öppnade sig himlen - och vi fortsatte ändå! Svett eller regn spelar väl ingen roll - man ska väl bli blöt när man tränar?
 

På väg till bilarna! Men innan vi slutade samlade vi ihop hela gänget för en gruppbild:


Helt underbart glada! Det här är som ett gäng spralliga småtjejer! 


Jag lät mig inte nedslås även om tröjan nog var rätt genomblöt. Vi låg nämligen ner på sista övningen! Haha! Jag valde att åka vidare till ett par andra favorittjejer som jag inte hinner träffa på ett par veckor:


Finaste My med en för dagen ny rockring! En svår konst som jag aldrig lärde mig men nu har lyckats med i vuxen ålder när vi kört med ringar på träningen. Med den här lilla gick det kanske inte lika bra. Det här ääääär svårt! För den som inte kan...


Och finaste syrran! Skönt att hinna surra en stund och prata igenom saker som händer både på jobbet och i familjen. Äldsta brorsan har t ex i hemlighet gift om sig!! Grattis säger vi till Lars och Bettan som just nu befinner sig i Turkiet!


Och My hade varit och klippt sig idag - och fått rosa slingor i håret! Snäll frissa! Det sitter bra - tills man duschar... 


Sedan fick vi lite kvalitetstid tillsammans med My när det var läggdags. Både jag och Malin gillar att sjunga och det blev flera roliga och fina visor. Povel Ramels "Lingonben" är ju bara för rolig och "Kalles klätterträd" kan vi väl allihopa? Vi avslutade med "Kärleksvals" som My också kan texten till. 

En väldigt mysig avslutning på dagen! Kanske därför jag känner mig så där glad och harmonisk? Fick också se My:s senaste teckning där hon ritat sig själv tillsammans med sin tremenning på studsmattan. Bredvid står mamman med en bebis i magen:
 
"Och tänk i parken
Om våren
Med ögon känsliga för grönt
Och kastanjeblad som paraplyer
Jag älskade dej då, det gör jag nu."

Tack för idag alla fina!
 
#1 - - Ola T:

Härlig text. Väl samlad genom diktraderna. Snyggt jobbat.

Svar: Tack! Så kul! Kände bara hur de passade!
Monica Lindgren