Jobb och match!

Väderprognosen förutspådde strålande sol som tyvärr visade sig lite tveksam på förmiddagen. Maken, som var sugen på mer semesterkänsla, tog en promenad till Delsjön och badplatsen som ligger 20 minuter härifrån. Själv valde jag att stanna hemma och jobba eftersom jag verkligen behövde det! Mycket på G nu och många frågor så här i slutet innan både event och semester.
 

Därför blev jag kvar i förtältet några timmar vilket kanske inte var det roligaste men ändå kändes väldigt bra när det blev eftermiddag och maken kom tillbaka. Mindre stressad när man fått göra bort lite!


Och lagom till detta hade också solen bestämt sig för att göra oss sällskap ner på stan!


Ja, det blev varmt! T o m gräsänderna tog plats i skuggan!

Vi drog iväg och satte oss med en glass i solen, handlade mat, åkte hem till Emilia och Abbe och lagade fisk med västerbottensosttäcke - fick godkänt! Sedan var det bara att fortsätta kvällen!


Här kommer mina kärlekar! Dags att åka vidare till matchen på Ullevi! IFK Göteborg skulle ta emot Djurgården!


Vilket Ullevi då? Här kallar man Nya Ullevi för Nya och Gamla Ullevi för Gamla men efter renoveringen för Nya Gamla Ullevi! Hur fan ska man veta vilket? Därför klargör jag nu att på bilden ser vi Nya Ullevi - där vi också såg Bruce Springsteen förra året. Där var det ingen fotboll...


Den var ett stenkast bort på Gamla Ullevi, eller Nya Gamla Ullevi - som knappt syns från vägen men som nu verkar drivas av... Max? Nåja...


Abbe hade fixat fantastiska platser på första raden på långsidan och vi satt i solskenet och bara njöt! Tack snälla!


Härlig stämning på läktaren med drygt 11 000 i publiken!


Full fart på fansen! Men Hysén verkade stå lite utanför idag?


Spelarna in!
 

TV-sändningar med Djurgårdens coach! Tror jag. När det gäller fotboll ska ni inte alls lita på vad jag skriver! Haha! Jag tyckte t ex att han, Armbåge, var bäst! 


Men här ser ni i alla fall Tobias Hysén som jag punktbevakade en stund! Han höll på att bli av med byxorna... Men de stannade tyvärr uppe!


Koncentrerade miner under matchen!


Och här ser vi Skelleftekillen Petter Gustafsson som numera spelar i Djurgården.


Petter i närkamp med nyss nämnda Hysén! Bra spel, mycket situationer men usla avslut...
 

Man hade gärna sett det här resultatet - men matchen slutade 0-0!


Undrar vad coachen ger för råd här? Funkade i alla fall inte...


Tror att Änglarna måste föryngra truppen. En del var lite slitna efter matchen... Haha! Här är vi på väg för att ta en fika. Tur att vi har de som hittar bättre än oss!


Stor insatsstyrka kunde inte heller stoppa deras framfart! Härlig kväll och god avslutning med kaffe och andra smarriga saker... Ja, jag borde verkligen tänka lite längre...


Maken försökte det! Men han har inte vuxit en centimeter...

Nä, nu blir det sängen och imorrn har jag förhoppningar om några timmar i solen! Tack än en gång finingar för att vi fått vara tillsammans med er! Det är bara hur roligt som helst! Kramar!