Igång igen!

Inte direkt uppe med tuppen men ändå snabb frukost och iväg på en motionsrunda! Känns skönt att komma sig ut och röra på sig - och framför allt så funkar man bättre på något sätt! Fyra kilometer blandad "körning" och bara löpning för maken. Joo, han har snabbt hunnit ikapp och om mig när det gäller löpningen. Däremot vinner jag på ihärdighet och vana. Alltid nåt! :)


Men hur man än gör blir man svettig och nöjd med sig själv efteråt! Ja, nu ser ni att jag står i vårt "tält" som ju är guld värt när man bor så här litet.


Man har nånstans att sitta och äta! 


Och plats att hänga upp träningskläder och jackor! Skönt bara att kunna ställa ut skor!

Dusch och ombyte igen och färd ner på stan. Vi ville äta lite husmanskost som belöning efter träningen och valde Kungstorget (eller vad det nu hette) igen! Där är man rätt modern...


Precis! Man får in en iPad med menyn och annan info! Bra grej! De har också uteservering där vi träffade Wiking igår. Idag var den lika fin men kanske inte lika välbesökt eftersom himlen öppnade sig precis när vi anlände:


Skönt att sitta inomhus...
 

Här kan det verkligen regna!


Helt perfekt lunch även om jag nog tycker att Wallenbergare ska ha en lösare konsistens och vara stekta i ströbröd. Men goda smaker och fin potatispuré!


En restaurang helt i min smak! Man kunde ladda under tiden... Haha! Sedan en runda på stan där jag återigen avlade ett långt besök på favoritbutiken!


Men vad gör maken?


Joo, han uppvisade extremt mycket styrka och tålamod! En stor eloge för att du står ut medan jag provar! Tack! Klädaffärer och skoaffärer är egentligen det värsta han vet...


Ändå lyckades han med konststycket att hitta sig ett par nya skor (efter att ha provat hela tre stycken!).


Tror det berodde på att han är så förtjust i expediten! Gulle!


Vi firade våra inköp igen med gott kaffe och åkte sedan tillbaka för att vila lite. Nu ska vi träffa Emilia och Abbe för middag på stan om en stund men det är skönt att ta fem minuter... Det sägs ju att sjön suger - men det gör stan också! Det kostar på att vara igång så man behöver lite gott fika ibland! Nu har vi dock börjat dela kakorna... (för min skull!)
 
Bra dag so far!