I trafik...

Ja, jag har verkligen varit igång idag - och är det faktiskt fortfarande trots att klockan nu passerat 03.00. Vi har nämligen påbörjat vår resa till Göteborg och valde att starta redan när maken kom hem efter sista skiftet vid elva. Vi ska vara framme imorrn och tyckte att det vore skönt att komma sig till Sundsvall redan ikväll. Eller natt!


Idag har det dock varit full rulle hemma i stan och jag passerade vägarbetet några gånger under min jakt på diverse saker som behövs till evenemanget som ska göras när jag kommer hem. Jag har hämtat, fixat och beställt massor idag och det känns riktigt bra!

Har också klippt gräset, packat, vattnat och annat som man måste innan man åker iväg. Som tur är har vi underbara grannar som passar katten, fin kompis som vattnar ute och andra som tar en tur runt huset för att se att allt är som det ska. Det känns jättebra när man åker bort!


Tog första passet och rattade lugnt(?) och fint ner till Ö-vik i ett hyfsat tempo. Sååå skönt att ligga efter vägen den här tiden på dygnet! Sommarnätterna här uppe är ljuvligt ljusa och det är bara att njuta av den minimala trafiken och alla vackra "bilder" man passerar!


Nja, osthyvlarna kanske inte är det allra snyggaste... Men då vet ni i alla fall att vi åkt förbi Ånäset! Haha!


Och här har vi kommit ända till "Sika"! Ja, nu vet jag i alla fall en som blir glad och känner igen sig! Vem? Det vet han nog bäst själv! Och har ni inte åkt ner mot havet och den lilla campingen som finns här så gör det. Fint! Alldeles intill spelade vi också sommarteater på turné när jag var skådis på teatern ett par säsonger.


Och kolla trafiken! Ooooooobefintlig! Måste nog kanske torka rutorna....


Rondell i Örnsköldsvik! Ser ut som två bröst med en glad mun emellan... Haha! Munnen är ju faktiskt symbolen för Umeås Kulturhuvudstadsår 2014. Ska bli intressant att vara med på ett hörn i allt som händer då!


Lite väderomslag är på gång. Mycket dimma runt alla vattendrag!


Och äntligen en kompis på vägen!

Nej, nu är vi snart framme och har just passerat Vedabron i soluppgången! Vackert som tusan men den får ni se imorrn! Allt går bra och snart är det sovdags! Godmorgon alla!