Glatt kalas!

Vaknade med ett ryck klockan kvart i elva! Låg en stund och funderade på vad den här dagen hade att erbjuda... och insåg att det var ett knytkalas redan 12.00! I Båtvik! Med medhavd maträtt! Oooooooooohhhh, sån tur att jag är snabb när jag vill!


Och sån tur att vi hade lite goda saker i frysen! Tog upp rökt, gravad renfilé och skar som carpaccio, toppade med lite smörfrästa kantareller och frysta lingon! Lite balsamico på det och så var det klart! Bara att åka! 

Ja, jag blev en aning stressad och förvirrad när jag kom fram. Osäker på vägen frågade jag ett par som var ute med hunden och de sa att jag måste ha kört helt fel... Det hade jag inte... Men efter ett par telefonsamtal var jag till slut tillbaka på rätt ställe! Jag tror att hela min hjärna är trött... eller möjligen utsliten!? Haha!


Min fina vän Karin hade bjudit ihop sina vänner till sommarlunch och mys ute i stugan. Om hon fyllde år? Nja... max 27 i så fall! Karin kommer aldrig att bli äldre än så och är en av de gladaste och mest omtänksamma människor jag känner! Här fick hon en gammal bild som lockade till nya skratt!


Glad blev hon också över blommor!


Själv blev jag extra glad över att få träffa och krama hennes bror Lasse! Den här bilden är till Åsa som nog är hans favorit! Men nu har jag också fått mysa lite!


Och knytkalas innebär ofta massor med mat eftersom alla tar med till ett helt kompani! Likadant var det idag och man kunde ta för sig av både kött, pajer, sallad, kallskuret, silltårta och paella... Mums!


Och utsikten vid lunchbordet ute var det verkligen inget fel på! De har ett kanonläge!


Och jag fick rå om Karin en stund och hinna surra lite! Jo, jag har en del röst kvar sedan Uggla-konserten... Haha!


Här hamnade jag på bild igen tillsammans med Madeleines man Leif! Joo, det är han som har så snygga fälgar på sin röda bil... Dessa upptäckte jag en dag när jag var på macken. Ställde mig och glodde på fälgarna med tappad haka - tills jag upptäckte att hela familjen satt i bilen! Hahaha! Herregud vad de skrattade åt mig! Och jag också! Jag är en ganska spontan känslomänniska!


Madeleine hade såååå snygga solbrillor! Köpta på senaste resan förståss...


Och alla Karins vänner är också glada! Därför blev det mycket skratt och härlig, avslappnad stämning! 


Här poserar hon med dottern Emmy och Majas dotter, tillika barnbarnet, Tess.

Mer besök! Emma kom med supersöta sonen Jack och fick kramar av Nina (tvilling med Emmy)! Till vänster ser ni äldsta dottern Maja!


Gammsvägerskan Biggan och hennes dotter!


Biggans Krister, barnbarnet Liam och hunden Aska som är en svart schäfer! Såååå snygg och fin vovve!


Go´ och hjärtlig stämning överallt i det här sällskapet. Passade bra med den här stenplattan upp på altanen! <3


Efter tipsrunda skulle flaggan hissas och jag försökte hjälpa den här mannen upp med den. Flaggan alltså. Joo, det gick ju bra för mig som knöt fast min del av linan men sedan hissade han upp den direkt utan att knyta fast den andra änden...
 

Så den här kommer att sitta uppe läääääänge! Jag föreslog att vinnaren av tipstävlingen skulle få ta ner den som pris...

Här var jag dock tvungen att tacka för mig och åka hem och sova en stund. Ja, jag är kusligt trött men känner att jag börjar komma tillbaka nu. Kan bero på att jag handlade mat och kom hem med hängmörad entrecôte som vi nu grillat och avnjutit med en sallad! Sååååå mört och gott kött! Nu ser jag fram emot en lång natt och sedan ska jag stiga upp och ta tag i röran här hemma samt all ekonomi som måste redas upp! 

Tusen Tack för en härlig dag vid havet Karin!!!