Bergafjärden!

En fantastisk dag när det gäller avkoppling och vila! Det här är en alldeles utomordentlig camping om man tänker på läget! Havet ligger bara 50 m nedanför där vi står och idag har vädret varit ljuvligt! Däremot finns en hel del att önska när det gäller faciliteter. Restaurangen är bra och affären funkar. Toaletter och duschar måste däremot fräschas upp ordentligt! De var helt OK när vi började vara här för 10 år sedan men med många gäster följer också en hel del slitage. Internet är också ett stort problem!


Så här har det sett ut hela förmiddan' och man blir lite stressad när man inte får kontakt. Pratade med receptionen och det har nu satts upp en 4G mast som snart ska tas i bruk. Vi hoppas verkligen det! Antar att folk ska vila från internet på semestern men jag blir mest stressad över att inte kunna göra det jag vill...


En sak som är fullt möjlig att göra är ju att motionera! Därför började vi dagen både med sovmorgon och sedan en nästan fem kilometer lång runda! Jobbigt men sköööönt att få blir lite svettig! Jag var rätt slut när vi kom tillbaka men maken verkar piggare efteråt:
 

Herregud... Han ser helt galen ut! 


Själv stod jag stadigt kvar... Vet att jag inte har en suck!


Och tränar man får man sedan gå ned på stranden för att slappa i solen!
Jaaaa, man får tydligen också äta godis...


Som ni ser var vi helt ensamma! Märkligt! Mellan träden skymtar ni campingen och den här bilden tog jag alltså ute i vattnet som faktiskt var riktigt varmt! Ja, jag hade nog doppat mig om jag inte hade haft kameran i handen... Jag säger "nog" eftersom man aldrig ska vara för säker...


Enda besöket där vi satt var den här ekorren! Inte särskilt rädd heller.


Men nåt' enstaka barn måste ha varit nere nån gång (joo, det brukar vara gott om folk) eftersom den här hinken blivit kvarglömd.

Vackert väder, sol och lite moln ibland. Sååå skönt att slappa i solen!


Märkliga moln. Vad är det för väder i antågande? Maken säger sol imorrn och regn på lördag. Jag får väl tro honom! Åtminstone när det gäller morgondagen!


Det blev en måsbild idag också! Den såg lite förnärmad ut när jag kom närmare... Ville nog ha stranden helt för sig själv!


Hela viken! Och till stugorna längst bort sprang vi!
 

Nu har jag dock övergått till barfotaläge och ska så småningom duscha för att sedan gå till restaurangen och äta. Lagom med jobbkontakter idag vilket betyder att det mesta börjar vara under kontroll. Det är också tillfredsställande!

Ha en fin kväll alla! Och välkommen hit säger vi till våra kompisar som dyker upp senare ikväll! Ska bli otroligt roligt att träffas och fira midsomar tillsammans!