Upp å ner!

Konstig natt med värsta åskovädret på många år. Ja, det har säkert inte undgått någon eftersom strömmen också försvann för nästan hälften av Skellefteå Krafts abonnenter. Själv vaknade jag först när det pågått nästan en timme och då var det färdigsovet på ett tag. Gick på toan och när jag satt där åskade det och blixtrade på samma gång och frassade i kontakterna inomhus. Men vi klarade oss och det tackar jag för! Hade inte varit kul att bli nedslagen med byxorna nere... Haha!

Men vi somnade om och idag har det inte blivit mycket gjort. Svärmor blev sämre igen och fick åka in en sväng på akuten. Nu var alla värden bra men hon har tufft med andningen och mår heller inte bra av penicillinet som hon fått för en infektion. Hon fick dock åka hem igen eftersom det ska räcka med vila... Känns sådär. Nu är maken där för att sova i natt som ett extra stöd. Ja, det är verkligen inte lätt att bli äldre och sjuklig - eller handikappad.

Åkte på Maxi och handlade och där träffade jag ett äldre par som parkerade bredvid mig. Kvinnan var rullstolsbunden och jag erbjöd mig att flytta bilen en bit så att det skulle bli lättare att komma emellan med rullstolen men det behövdes inte eftersom de var vana. De berättade dock att när hon slutade köra bil och bara blev passagerare så förlorade de också handikapptillståndet!! Va?! Hon måste ju fortfarande åka bil och nu får de parkera som vanligt på trånga platser långt från entrén! Så uselt! Så där ska det väl ändå inte fungera!?


I övrigt har vi haft fortsatt skådespel här ute där den Sibiriska Nötkråkan håller låda och hämtar kottar! Idag upptäckte vi att de faktiskt är ett par. Kanske därför det pratas så högt... Haha!


Vem av dem som var herre på täppan uppe i toppen vet jag inte... De är rätt snygga när de flyger iväg men också väldigt snabba så jag hade svårt att få någon bild med de vackra vingarna utbredda. En bild fick jag dock när en av dem precis hade tappat sin last:


Hoppsan! Ser ut som om den stannat i luften! 

I afton så drog i iväg och sprang motionsspåret på Moröhöjden. Jag gillar ju inte att vara ensam i "skogen" (Jaaaa, jag vet att det inte är nån skog att tala om!) så det kändes bra med sällskap! Gick väl sådär men maken har en sträckning i vaden och det gjorde dock att jag kunde hålla mer likartad fart... Haha!


Och här en svettig bild till Oskar som verkligen gillar mina självporträtt framför tallen... Hahaha! Nåja, jag är i alla fall nöjd över att vi kom oss ut!

Därefter blev middag i uterummet - grillspett med baconlindad lax och sallad! Gott med lax igen! Det var länge sedan! 

Och nu sitter framför TV:n och ser komedin "Bridesmaides" - en typisk tjejfilm där jag redan sett en tal-duell mellan två av brudtärnorna... Haha! Blir nog bra - lagom engagerande! Imorrn blir det släktkalas och besök hos svärmor. Håller tummarna för att hon känner sig bättre!
 
#1 - - Ola T:

Vilka härliga bilder på pippin! Särskilt den som står still i luften. Grattis till dem!

Svar: Tack! Ja, den stillastående ser helt knasig ut! :)
Monica Lindgren