Sommar igen!

Vilken underbar sommardag! Nu är jag ju inte direkt förvånad... Redan igår hävdade maken, som ju är familjens väderspåman, att det kommer att bli en solig dag där man inte borde göra någonting alls! Så det var bara att krypa i bikinin när jag väl vaknade. Sov så oerhört gott i natt och slog upp ögonen först halv tio! Helt perfekt om ni frågar mig!


Dagens utsikt gick inte av för hackor! Och nu pratar jag inte om parabolen...


Perfekt läge! 


Förutom lite störningar från höger... Haha!

Vi var i alla fall ihärdiga och låg ute i solen (utan att göra annat än att hämta kaffe och mer vatten) hela eftermiddan'! Ren och skär semesternjutning! Men sedan blev vi akut sugna på mjukglass så vi tog en promenad till Ica Maxi.


Rejäla glassar! Svårt att ta bra bilder när man håller i en glass som ganska snabbt rinner i värmen...


Ganska svårt att äta och se normal ut också...


Eller vad säger du?

Nåväl, gott som fanken var det i alla fall! När vi väl kom hem bestämde jag mig för en löprunda före maten och de första kilometrarna gick ovanligt lätt idag! Det är skönt att komma sig ut och man mår så mycket bättre! Åtminstone efteråt... Haha! Maken som är uppe i ottan var färdigsprungen redan 8.00... Vi har lite olika tidsrytm!
 

Blev sedan en tapasmiddag med lite grillade färska korvar, haloumi, sparris, serranoskinka, oliver, sallad, soltorkade tomater och lite annat smått å gott. Perfekt sommarmat! 

Nu sitter vi och vräker i oss glass igen (hur gick det till?) och kollar på friidrott på TV:n. Skönt med motion även om man inte behöver utföra den själv... Haha! Hoppas att sommaren fortsätter imorrn! Då ska vi också avsluta aftonen med ett teaterbesök i Hjoggböle! Kul!