Semestermode...

Jag har verkligen gått ner mig... Hamnat i viloläge... Inte uträttat nåt vettigt...
Har m a o äntligen kommit in i semestermode på ett underbart sätt! Blir väl så när solen skiner och almanackan lyser tom! Och det är sååååå skönt!


Min plats i s(t)olen! Ja, jag har faktiskt mest bara legat och läst och haft det skönt! Det är dock svårt att skaffa sig en riktig bränna nu. Solen är inte lika stark men man kan i alla fall vara ute och ladda D-vitamin! Och gott humör!

En riktigt lat dag blev det eftersom syrran också ringde och bjöd oss på middag! Det tackar man inte nej till när man haft det så "körigt" som jag... Haha!
 

Och herregud så gott det var! Hon hade producerat dumplings "en masse" så vi dippade och åt tills vi inte kunde trycka ner en till. Ljuvligt! 


Och My ääääälskar dumplings! Och även sojasåsen med rätt mycket styrka och ingefära. Hon är en speciell unge som verkligen gillar all mat. Det här är dock favoriträtten!


Sedan fortsatte vi att prata medan jag också skulle leka café med den unga damen! De här underbara bakverken har en kompis till dem virkat och de är ju bara för söta!


Och My dukade och bestämde vem som skulle ha vad och var vi skulle sitta!


Ja, hon delade också ut pengar... Maken hade tur och fick två tusenlappar! Syrran mindre tur med bara 120 kronor... Vi fick också köpa te. Mitt kostade 30:- och makens 10:-... Hmm... När jag frågade varför svarade hon bara att det ju "var väldigt billigt"! Haha!


Till kaffet fick vi också härliga jordgubbar i lite florsocker och limesaft. På toppen grädde med mandelmassa och limeskal... Joooo, det var också väldigt gott så nu är vi mätta så det förslår! Tusen tack för en smarrig middag!!! (Och i bakgrunden ser ni ju vem det är som pekar och bestämmer... Haha!)


Och här har ni Malin och Martin ute på balkongen! Jag tycker att hon är så himla snygg nu när hon är gravid. Hon bara lyser! Ja, det tycker nog Martin också men här ser han lite fundersam ut... Tror nog att minen gällde samtalsämnet. Vi kom nämligen in på hemman, fördelning och andra svåra saker.


My fortsatte att stråla och plockade fram snygg Bamsepyjamas som jag skulle fotografera. Sedan fick vi läsa saga och sjunga tillsammans och det är så mysigt!

Många pussar och kramar senare åkte vi hem och jag vände om för att åka på Maxi och handla. Den här tiden på kvällen är det ju nästan tomt!


Hann ta en titt på uppfarten och växtligheten vid kanten på plattorna som vi brukar försöka ta bort. Nu är det inga maskrosor utan bara violer... Kommer att bli knepigt.


Avslutar med dagens outfit! Om jag hade varit smart hade jag tagit den innan vi tryckte i oss all mat men nu fick det bli så här! Tog fram en kjol jag köpte i våras och hittade en passande blus i garderoben! Det är bra att spara saker! Ibland i alla fall...

Nu ser jag fram emot ännu en soldag imorrn och lite ny läsning. Böckerna tar snabbt slut när man inte gör så mycket annat. Och det är väl det som är meningen med semester! :)