Magisk dag vid havet!

Idag lämnade jag och Anki stan för en utflykt. Vi hade turen att bli bjudna till Lisbeth och hennes underbara stuga vid havet! Kändes lite som om vi rymde iväg till okänd ort och hade flera gånger planer på att stanna en hel vecka. Det var bara för härligt! Om vi frågade Lisbeth? Nääe, måste man det? Vi trivdes ju så bra... Haha!


Men hon blev glad när vi kom! Här hade vi svängt förbi Lövånger på vägen och förbättrat omsättningen på deras fina blomsterhandel med en fin bukett till Lisbeth och lite annat smått och gott!
 

Hon har en kanonfin stuga och har sedan förra året satt in de här dörrarna till stora burspråket. Jag var lite skeptisk vid tanken men har gett mig nu när jag såg hur ljuset ändå fanns kvar tack vare alla glasrutor. Såååå snyggt!

Och buketten fick ett eget bord längst fram! Ett altare? Men nu var det inte blommorna vi skulle prata om. Vi var ju ditbjudna på kalaslunch! Vad som serverades?

Suuuuuuurströmming såklart! Oj, så gott! Vi var nästan skakis innan vi fått första mackan klar och lyckades till slut klämma i oss nästan två burkar... Haha!
 

Sedan gick jag ut för att ta lite bilder (eller kort?). Här är stugan och den fina stentrappan ser till havet. En gammal kvarnsten?
 

Jag älskar havet! Kanske inte mest förtjust i att åka båt men att sitta på en sten och titta ut över vattnet är härligt. Det är, som en kompis till oss sa: "Så mycket luft vid havet!" Man kan sitta och bara dra in den!

Sedan är det ju vackert också! Särskilt när det blåser lite och vågorna slår mot stenarna. Jag försökte mig på lite olika varianter och en del blev mer lyckade än andra.


Började fånga vågorna och testade sedan att ta på lite längre tid.


Kan bli rätt kul effekter!


Som små explosioner!









Eller nästan som en oljemålning?

Vackert! Men sedan kallade plikten till lunchbordet igen...
 

Vi fick en magiskt god jordgubbspaj! Jag åt jäääääätttemycket! Och då hade jag ändå klämt i mig fem strömmingar... Jo, jag är för duktig på att äta! Haha!


Och när man är bland vänner får man också slänga sig ned i soffan efteråt, prata, mysa, halvsova och bara vara! Lovely!


Tusen Tack Lisbeth för en helt ljuvlig dag med så mycket god mat (och dessert...:). Vansinnigt trevligt!

Kom hem och kände bara hur trött jag var av all frisk luft men då hade maken dragit igång fläktmonteringen! Jo, köksfläkten anlände idag och han är ju bara för arbetssam! Därför slängde jag lite kött på grillen och gjorde en sallad. Man kan ju inte stå vid spisen när allt det gamla och smutsiga ska monteras ned. Men jag klagar absolut inte. Det kommer att bli bra - så fort vi fått hit en elektriker... Någon som är intresserad? Haha!

Då ringde det plötsligt på dörren och där stod bästa Pär med en låda kött i present från han och Mie! Wow! Och det var inte vilket kött som helst! Supermör högrev, lägg, färska lammkorvar, gödkalvskind och lammentrecôte... Herregud så gott det här kommer att bli! Vad jag har gjort för att förtjäna detta vet jag inte men förmodligen var jag snäll när jag var liten... För det var jag! 

Helt underbar present - ni är bara för underbart gulliga! Nu får jag testa lite andra styckningsdelar och göra nya experiment! Kanske ska börja med läggen som nog blir kokta och sedan hamnar på grillen... Mums! 
 
En magisk dag som ni förstår! Känner mig oerhört priviligierad och lyckligt lottad!