Lazy days!

Underbar dag! Älskar ju, precis som många andra, solen! Har bara softat här ute, vattnat lite - och läst.

Det går ju en hel del böcker på sommaren så jag högg en pocket när jag var och handlade sist. Ofta har jag ju läst alla böcker som kommer i pocket men det här var en ny bekantskap; Gillian Flynns "Mörka platser".

Ja, vad ska man säga? Annorlunda, mörk, thrillerbetonad deckare med en riktig antihjälte i huvudrollen. Helt egen stil och ett lite kärvt språk. Hann i alla fall nästan halva men har inte bestämt om jag gillar den ännu. Nåja, fortsätter i alla fall. Gillar ju inte att lämna saker halvgjorda.

Avslutade dagen med en löptur som gick sådär. Det är lite tungsprunget när det är varmt men jag är ändå nöjd att jag kom mig iväg. Jag är i alla fall säkert nöjdare än det svenska damlandslaget i fotboll... Så tråkigt att de förlorade ikväll - men avsluten var inte tillräckligt bra. Ledsna miner ikväll men bara att ta nya tag! Kanske dags för lite lazy days även för dem?

Nä, nu tänkte jag blogga - men det blev en telefonblogg från soffhörnet. Är man lat så är man! Tjolahopp!