Kråkan...

Idag har jag väl mest pratat med Kråkan som envisas med att hälsa på hela tiden! Om man ska referera till en gammal barnbok är det kanske jag som är Mamma Mu då? Haha! Ja, nåt djur är jag säkert. Man ska väl ha nån motsvarighet i djurriket men då tror jag nog hellre att jag är en höna... eller kanske en tupp? Eller möjligen en kråka. Den har i alla fall samma röstresurser... 
 

Idag hängde vi på framsidan och jobbade på kottarna!

Jag undrar hur det kommer sig att de dyker upp just hos oss varje år? Jaa, man vet ju inte om det är samma fåglar men det känns så. Annars tycker jag att det borde ha kommit fler? Eller att de borde styrt kosan en aning åt fel håll? Men de verkar vara ena djävlar på att navigera - eller kanske tillgången styr efterfrågan? Jag fick inga bra svar...


Ser dock ut att vara en hel del mat på varje kotte.


Och idag låg vinden åt rätt håll så jag kunde komma ganska nära. Gummisulor är en fördel när man är ute på fågelskådning... Och ett längre teleobjektiv vore naturligtvis att föredra!

Men vi käkade och hängde ett tag. Ja, kråkan käkade och jag hängde. Tvätt!

Har kört sista maskinen på ett par dagar eftersom jag sticker till Göteborg imorrn bitti! Nu ska jag bara stryka och packa. Varför jag sparar det tills det blir kväll och jag egentligen inte orkar längre vet jag inte men det har väl något att göra med kniven på strupen... Man jobbar bra då! 

Det blev ju lite ärenden också idag; Matshopping så att inte maken (och katten!) svälter ihjäl , besök på Hörcentralen (åt svärmor!) för att fixa en tid och inköp av nya (dyyyyra!) löparskor som jag gärna skulle vilja testa innan jag går och lägger mig. Kanske ändå bäst att börja packa då... Kraaa kraaa!