Energi...

Jag njuter nåt så sjukt mycket av det här vädret! Älskar sol och värme! Har inte den minsta gnutta energi att göra annat än förse mig med något ätbart och en massa vatten! Och där överkonsumerar, eller snarare missbrukar, jag iskalla burkar med mineralvatten! Såååå gott!

Och på tal om energi så har vi idag lagt fast vårt rörliga elpris och får fortfarande anse oss ha gjort en bra affär. Det brukar går över... För nu kommer garanterat vattenmagasinen att vara överfulla och elpriset dumpas till det lägsta sedan första världskriget... Haha! Men så är det ju alltid när man inbillar sig att man tjänat några kronor!

Nåja, man får se på saker och ting så positivt som man bara kan och inte haka upp sig på världsliga ting. Men självklart har man (jag!) sämre dagar när jag irriterar mig på skitsaker. Jag är ju inte mer än "männisch"! Då brukar jag försöka tänka på devisen: "Bryr du dig om ting som är små, så är du väl inte större än så!" Då blir det lite lättare!

Och så dricker jag såklart mer vatten!