Barnens dag!

Idag har det varit "barn-stäärt" som vi skulle ha sagt på bondska. Mycket barn i huset alltså. Fina, gulliga, snälla, glada och charmiga allihopa! Det har inte varit tråkigt en sekund. Men alla sötnosar får faktiskt förlåta mig när jag säger att det sista besöket var det allra bästa! 

Nåja, vi tar det från början. Vaknade före skam av en vilsen solstråle som letade sig in genom persiennen rakt på min kudde... Nu ska man väl inte vara sur när man får besök av solen men visst fanken vore det bättre om den ansträngde sig på dagarna istället för 05.30!

Men jag somnade om och vid 10-tiden ropade maken att vi fick besök! Kul! Studsade upp och fick ta emot Mats och Kicki som kom förbi med söta barnen Charly och Tilly!
 

Tilly, som är fem år, är den jag träffat mest även om det nu var väldigt länge sedan. Jag frågade om hon kände igen mig och hon tittade på min nyvakna uppsyn och sa: "Näääääääeeee..." Haha! Hon är en riktig "oneliner" och har många sköna kommentarer i bagaget. 


Vi fick också lite underhållning - Charly hakade också på när storasyster väl börjat! Tusen Tack för sången! Kul att träffa er alla!

Och knappt hade de åkt hem förrän nästa barn dök upp! Syrrans rygg behövde lite massage och jag behövde lite hjälp i köket:


Finaste My kom och vi gjorde muffins tillsammans! Här lägger hon ut alla formar - och räknade! Snyggt!


Hon fick också sköta upphällningen i formarna. Hon är nog ett bagarämne - väldigt förtjust i smeten! Haha!


Sedan blev My också utsedd till sheriff! Ja, jag har ett par stjärnor liggande ifall att "Borgmästaren" måste göra en utryckning! Hon blev i alla fall väldigt stolt och nöjd!


Vi hann också med att blåsa såpbubblor...

...och handla på Maxi! Fin hörna för barnen resulterade i en utegrill till My för 100:-. Jaa, jag är lite lättledd men de skulle iväg till stugan och den passar väl bra där!

När vi återvände hem var syrran tillbaka - och lillebror hade också anslutit! Vilken tur att vi hade bakat när vi fick så mycket fikagäster! Roligt! Fullt hus idag och när maken åkte för att jobba så dammsög jag huset, bäddade rent och sprang sedan en runda. Så sköööönt! Min bästa hittills! Orkade drygt 3 km idag i ett sträck och blandade sista 1,5 km med gång och löpning. Nöjd! Men jag skulle bli ännu nöjdare! När jag kom ut ur duschen anlände en bil på uppfarten:
 

Älskade underbara Emilia och Abbe hade kört hela vägen från Stockholm och himmel så glad jag blev när de anlände! Om man kan studsa av glädje så var det nog det jag gjorde! Finaste ungar vad jag älskar er!!!

Satte genast igång och gjorde en liten kvällsmacka: Olivoljestekt surdegsbröd med sallad, bacon, ost och stekt ägg på. Gick hem!


Och nu myyyyyyyys i soffan till fotbollen! I natt kommer jag att sova som en stock! Känner mig så sjukt (friskt?!) glad och harmonisk... Och på torsdag kommer Oskar och på fredag Lisa så den kommande helgen är räddad! Både Trästock och alla kärlekarna hemma! Lovely!