Äntligen!

Det har varit full rulle även idag och därför kommer gårdagens bilder först nu. Dagens bilder lär väl komma imorrn... Jag har ju lite dåligt om tid nu. Semester ni vet... Haha! Hur som helst hade vi en magisk dag i Luleå igår och jag gör en snabbresumé! Ja, den kommer att gå snabbt att läsa - mest bilder...


Började ju på stan och maken kan man nästan inte släppa ut... Han baaaara shoppar! Haha!


Sedan hämtade vi Lisa efter jobbet och åkte hem till dem. Så häääär glada blir de när de inte har fått ses på några timmar... Gulle!


Vi hängde lite i soffan och tittade på deras fina bilder från resan till Kroatien! Vi bev så sugna på att åka dit igen!


Iväg till Norra hamnen och båten som skulle ta oss ut på en lååång tur. Vi trodde att den var tre timmar men det var fem! En sen kväll men värd varenda minut! Lovely!


Förväntansfulla föräldrar!


Och roliga ungdomar!


Skepp ohoj! Där var vi iväg! Nu är ju inte det här någon vild utflykt utan mer en pensionärsaktivitet. Ja, det såg vi på de övriga passagerarnas ålder... Men några yngre fanns det faktiskt också. Nu har jag rätt stor respekt för havet så det här är kanske tillräckligt äventyrligt?
 

Kul att titta på stan från vattnet och se nya byggnader längst strandslinjen. Intressant arkitektur!


Och Bergnäsbron! Längst till höger ser vi SSAB - eller LKAB som jag kallade det - eller SKTF som det till slut fick heta... Haha!


Vädret blev bara bättre och bättre!


Och här ser ni huset där Oskar och Lisa bor! (Tror jag... Haha!)


Skummet yrde! Jag gillar vatten! 


Ja, jag gillar också mat! Och det serverades på båten! Helt OK buffé!


Vinden avtog, vi var mätta och belåtna och tyckte att det var dags att gå upp på däck!


Jaha... Nån hann före! Men vilken väg ska den här bilden egentligen vara?


Underbar utsikt!


Ja, vi var också lite olydiga och gick ut på fördäck. Det får man inte... Men vi gjorde inga hastiga rörelser (som att hoppa överbord eller nåt) och närmade oss faktiskt land längst ut i skärgården!


Brändöskär! Vilken sagolik pärla! Som att komma till Saltkråkan!


Här stannade vi en timme och fick kika runt på ön. Oskar spanar in konstnären Ola Taubes "Simpor". Looking good! Sonen alltså...


Hör ni? Vet ni? Här sitter han på en brotrappa och filosoferar. Han känner att stugan talar till honom... 

Och här har ni öns minsta stuga! Köpläge? Egen mast har den i alla fall!


Båthus med and.


Och så här glad var jag över den här stilla stunden! Det var bara hur vackert som helst - och väldigt fridfullt! Kommunen ska bygga några uthyrningsstugor i höst och Oskar och Lisa står först i kön att hyra nästa sommar!


Finingarna! 


Och här tog maken en hjärtefin bild på mig! :)


Men tiden rann snabbt iväg och det var dags att gå ombord igen och lämna det här paradiset!


Och solen började också sjunka.

Glada och tacksamma för en alldeles underbar kväll i Luleås skärgård! Tack för att ni fixade bokningen - och för att ni hängde med oss på turen! Ni är så fina och vi älskar er!!!