Vad är väl en bal på slottet...

En jävla dag... Full fart från början till slut! Vaknade lite sent och kände mig tät i skallen - men det var bara att sätta igång eftersom dagens lista har varit låååååång! Men mycket jobb eller inte - det finns alltid tid att ta ett par(arton!) koppar kaffe och titta ut genom fönstret och se vem som hälsar på i fågelhuset.
 
Maken hade fyllt på nya frön och då blir det rusning! Den här talgoxen fångade han på bild medans jag jobbade och sedan stod jag också vid fönstret en stund med kameran:

Se där! En domherre! De är lite mer sällsynta hos oss.

Och här är det värsta samlingen när talgoxen återvände!

Ja, nu hände det där under ett par minuter så ni ska inte tro att jag hängde vid fågelbordet hela dagen! Jag har gjort program inför morgondagens jobb på Folkparken, mailat, fixat och även gjort material som Skellefteå Kommun ska dela ut på måndagens mingel på Grand i Stockholm. Det är ju Västerbottensveckor och vi vill gärna passa på att sprida info till så många som möjligt!


Plåttrigt men hett! Haha! Dessa små flyers har jag nu klippt till och levererat några hundra av. När jag kom hem insåg jag dock att jag missat kvällens evenemang...


Alvargalan! Jag brukar ju aldrig kunna gå eftersom vi alltid har spelat men i år hade jag verkligen tänkt anmäla mig! Det där är typiskt mig. Jag kommer aldrig ihåg den mer flärdfulla delen av jobbet - för mingel och nätverkande är också viktigt, särskilt för en småföretagare!

Men, men... vad är väl en bal på slottet? Jag hade ju som tur var andra planer! Anki drog iväg mig på Body Combat på Friskvårdskompaniet! Ja, jag behöver verkligen träna och hakar gärna på det som är på gång! Och det var jättekul - men helvetiskt jobbigt! Tur att man är vältränad... Mooooaaahhhahaaaaahahhhaaa!

Ja, här ser ni mig! Energisk va? Och lite blond...

Och Anki! Brunbränd som vanligt! Snygga ben!

När jag kom hem möttes jag dock av en helt annan bild av mig själv - men det måste väl vara något fel på speglarna... Jädrigt svettig (och med en liten sträckning i vaden) men väldigt nöjd över att jag faktiskt har tränat tre pass den här veckan! Bra jobbat Monica! Och Body Combat var effektivt - det gällde bara att tänka på någon som irriterat en för att komma ihåg att slå hårt! Jag valde att satsa all energi på Q-Park och det måste ha funkat eftersom jag inte heller fick några parkeringsböter idag... Haha!

Nej, just nu är jag nästan glad att jag skippade balen. Den kan ju vara alldeles tråkig och trist... och förmodligen väldigt rolig! Men jag ska ta en dusch, se "På Spåret" och lägga mig tidigt eftersom det blir en lång arbetsdag även imorrn. Vad är väl en bal på slottet - när man kan dricka mer kaffe och se tävlingsprogram på TV!