Torka...

Det är lite nyhetstorka idag på bloggen. Borde ha hunnit en massa saker men har väl bara tänkt hälften... En anledning är väl att jag ägnat eftermiddagen åt mina föräldrar - och det är ju också viktigt! Nästa torka är väl den på bra bilder... Sorry, men idag är det inte någon hög kvalitet!

Här är jag i all fall på väg! Hann en sväng på Maxi för att handla till mamma innan jag åkte upp på lasarettet - och när jag hämtat pappa så ville han åka på OBS och Apoteket så det blev ännu en shoppingsväng. Bättre ändå att göra bort lite inköp i stan så att de slipper åka ut i onödan.

Men till slut så! Äntligen hemma vid köksbordet - och med mammas goda mat på tallriken! Pappa är fortfarande trött och slut (att ligga på lassa är heller ingen lek) men mår ju mycket bättre och jag hoppas han får sova gott i natt! Köpte med mig lite tulpaner - blommor brukar alltid göra honom glad!

Mamma var redan väldigt glad! Tror att hon tycker att det varit lite ensamt även om allt har funkat bra. Här har hon just gjort i ordning en liten påse till mig med äppelchutney, chokladmarmelad, svartvinbärsgelé och hjortronsylt. Allt hemgjort såklart! Hon shoppar på affären och jag får fylla förråden hos mina föräldrar! Bra byte!

Mycket olyckor idag! I Skåne har det varit värsta krocken i mannaminne och i Stockholm hade någon stulit och krockat med ett tåg. I Bureå var E4:an avstängd och man fick köra genom samhället p g a en olycka mellan en långtradare och en traktor... Inte kul. Man håller för dåliga avstånd tror jag. Och kanske också för hög fart... På bilden ser ni en räddningsbil som blinkar. Nu hann jag inte ställa skärpan men den får duga som illustration idag ändå. Det är ju lite torka...

Men det är också Tulpanens dag! Förmodligen ännu ett påhitt från blomsterhandlare eller köpmän... Nu spelar det ingen roll. Jag älskar tulpaner och helst viiiiita! Dessa har jag fått av mig själv och jag blev sååååå glad! Haha! Det här är en lyx jag verkligen unnar mig efter jul. Underbart fräscht och krispigt!

Nu ska jag tänka ut lite saker som måste åtgärdas imorrn och sedan inte göra något alls! TV kändes som en bra idé. Det är säkert inget bra på den - men är det torka så är det!