Slutledningar!?

Vilken dag! Klistrad vid datorn igen för allehanda bokförings- och marknadsföringsarbete! Om jag ska sammanfatta dagen så har jag väl fyra slutledningar:
1. Stockholm är en hyfsad stor stad...
2. Allt är dyrt...
3. Man blir inte miljonär på att vara komiker...
4. Det viktigaste är att ha roligt!
 
Om jag börjar med första punkten så verkar biljettförsäljningen ha kommit igång i Stockholm men ännu fattas det en hel del innan vi är nöjda. Igår annonserade vi tillsammans med några andra produktioner i Svenska Dagbladet och Dagens Nyheter. Det är väl något man skulle fortsätta med varannan dag för att nå den stora massan - men det är inte direkt snorbilligt... (tangerad punkt 2 där - den är ständigt återkommande...)


Vi är i alla fall i gott sällskap av Thomas Bolme, Boppers-Peter och Benny Haag! Och vi kompletterar detta med allehanda utskick, mail, andra kontakter via Piteå och Skellefteå Kommun samt information på det stora minglet under Västerbottensdagarna på Grand. Till slut kanske vi nått både utflyttade och inhemska besökare? Vi tror nämligen fortfarande att den norrländska humorn kan exporteras söderut! Precis som den skånska eller gotländska (fast norrut då). Det här ÄR en bra föreställning - värd en stor publik!


Och för er som inte kände igen oss i annonsen så kommer här en mer bekant bild. Vi använder oss både av figurerna och oss själva. Vad man taggar till på spelar ingen roll - huvudsaken är ju att man kommer och ser oss!

Om jag nu ska fortsätta med punkt nr 3 - miljonerna - så ska jag väl villigt erkänna att det dummaste man kan göra nog är att satsa pengar på en stor produktion... Det är väldigt, väldigt dyrt att producera, turnéra och annonsera. Detta konstaterar jag krasst efter en del av dagens ekonomiarbete. Men ger vi upp? Näääääääeeee!
 
Vi VILL ju utvecklas, bjuda publiken på nyheter och göra roliga saker hela tiden och då får det väga upp bristen på miljoner. Det ÄR viktigt att göra saker som man kan känna sig stolt över och som man mår bra av! Utan den påfyllningen är det också svårt att vara kreativ! Slutledning och tillika punkt nr 4: Inga pengar i världen kan väga upp lusten som jag känner till mitt arbete idag!

Så trots att allt inte är särskilt enkelt eller billigt så tycker jag ändå att jag håller på med det roligaste som finns! Känns ändå som en hyfsad slut-slutledning efter en dag med pappersarbete! Haha!
 
Så med den energin i ryggen tog jag fram en annan rygg ur frysen - torsken - och gjorde ett nytt experiment! Marinerade fisken en timme i soja, olja, riven ingefära, citron, vitlök, sweet chilisås och chiliflakes. Sedan i stekpannan med lite sesamfrön på. Blev klar på ett nafs eftersom den nog också blivit "delklar" av syran. Smörslungade lite purjo och pak choi, stekte lite haloumiost och skar upp lite avocado som tillbehör. Väldigt gott! En helt ny fiskrätt (för mig i alla fall) med lite asiatisk touch!

Ja, man har inte roligare än man gör sig - varken på jobbet eller i köket! Bara att fortsätta vara kreativ! Nu har jag också sett andra avsnittet av den spännande serien "Skrotarna" - ännu ett exempel på att det är väldigt roligt att utvecklas och göra nya saker! Ha en fin kväll alla glada!
#1 - - Ola Theander:

Jag hoppas ni hittar till Scalateatern. För du har väl hört berättelsen om Gösta ”Snoddas”Nordgren. När han slog igenom fick han ett engagemang i en Stockholmskyrka (av alla ställen). Han tackade ja och fick frågan om han hittade. ”Jo, det är inga problem”, blev svaret.
Så kom han till Stockholm. Det var kyrkor överallt och han kom duktigt för sent. Varför? Jo, Bollnäs har en kyrka och han trodde det var likadant i Stockholm…

#2 - - Anonym:

Hej Monica kom på ett litet tips. Lägg ut er showlogga och lite information om biljettinköp m.m på fb så kan vi som har kompisar släkt och vänner i stocholm trycka på dela så kan vi förmedla med oss av informationen .Ett litet billigare annonsförslag kram på dej. Eva Häggström