Nu är glada julen slut...

Konstig dag. Den där långa sovmorgonen igår gjorde att jag inte kunde somna och när jag till slut fick ro i kroppen så sov jag i tre timmar och vaknade vid sex... Onödigt! Sedan har den här dagen gått i slow motion. Känt mig trött, slut och lite deppig. Har nog ingen anledning att vara det egentligen men har inte haft en gnutta energi...  En konstig ledsendag med ständigt missnöje över min egen prestation. Ganska bortkastad!

Som tur är har jag aldrig varit särskilt långsint - inte ens när jag är arg på mig själv! Haha! Därför har det ändå blivit lite jobbärenden och arbete med information kring vår Stockholmsföreställning. Ska bli väldigt roligt när vi väl är där! Nu återstår bara att sälja biljetter! Inte så bara...

Egentligen borde jag vara glad eftersom vi åker till London på fredag men jag är inte riktigt där ännu. Först blir det lite mer depp imorrn då jag ska skjutsa Oskar och Lisa till Luleå... Har ju varit så roligt att ha barnen hemma!!! Men nu är ju glada julen slut för den här gången. Lika bra att göra pinan kort!

Gjorde kycklingsallad till middag och det är ju nyttig och bra. Efteråt tog dock Lisa fram chokladfondanter som hennes mamma hade gjort och skickat... Väääääldigt gooooda! Tack Eva! Räddade den här dagen! Sedan fick jag så mycket energi att jag tog tag i julgransplundringen (utan godis!);


Här är sista bilden på årets gran - påklädd! Några minuter senare var det mera naket:

Nja, inte särskilt snygg strippad! "Kläderna" gjorde verkligen den här installationen!


Då var det dags för maken att göra entré! Med ett handfast grepp tog han tag i resterna!

Mot dörren! Han ser lite vild ut i blicken och man undrar ju hur det här ska sluta?


Jojo! Kast med gammal gran! Ny gren i årets julmästerskap! Haha! Och nu återstår bara att dammsuga barr! I ett halvår framöver...
 
Ja, jag blev faktiskt både piggare och gladare av lite rensning! Hinner jag så ryker också julgardinerna imorrn kväll - men jag har å andra sidan inte packat en pinal och vi åker fredag morgon... Man kanske inte hinner allt! Ska i alla fall lägga mig tidigt och försöka göra en bättre natt den här gången! Ser just nu på Fjällbackamorden och det är ett riktigt sömnpiller... Tjolahopp!
#1 - - Susanne Lindberg:

Ibland är man bara deppig utan att man riktigt förstår varför. Tur att det vänder fort för dig! =)
Förstår att den där fondanten hjälpte till, såg ju supersmarrig ut. Finns måhända ett litet recept på den?

Svar: Ja, så är det nog! Livet går upp och ned och det gäller att ha större framruta än bakruta! ;) Och fondanten var jättegod med lite apelsin i. Ska ta receptet så lägger jag upp det senare! Ha det bra!
Monica Lindgren