London!

Uppe i svinottan för avresa till London! Ja, det känns faktiskt OK att stiga upp 04.25 för att resa bort - annars vet jag inte om jag skulle ha gillat det... Haha! Men vi kom oss upp och iväg!
 
Samling på Arlanda för att hämta upp bagaget!

Julskyltningen hänger med ännu! Eller är det någon sorts helgongloria Urban och Helena?

Ja, vi fick vänta på väskorna ett tag - men mest angelägna var nog de här barnen som hängde i luckan för att se väskan först...

På planet! Glaaaaada och lite trötta! Jo, jag tror att jag somnade innan vi hade hunnit lyfta klart...

Men innan dess tog jag upp en tidning ur stolsfickan och började fundera på var vi var på väg egentligen? Svalbard? Nääääeeee...

Och här ser ni ett exempel på Norweigians sätt att spara pengar? Den här kvinnan tog emot i gaten, kikade på pass, anropade - och kom även ut i planet för att göra en sista check. Vi trodde ett tag att hon också skulle köra planet... Haha!

On top of fucking everything!

Och på väg ner! Här skymtar vi den engelska marken! Snabb resa på drygt 2 timmar! Lite grått ute men inget regn! Skönt!

Och vackra vyer... Nej, förlåt, parkeringar...

På tåget mellan Gatwick och London. Vid första anblicken måste jag säga att allt tyvärr ser väldigt fult ut i det här landet... Fula bakgårdar, orenoverade hus, skitigt och lite skräpigt... Men det blev bättre!

Hotellrummet var kanonfint! Inte stort men nybyggt och fräscht! Tack för tipset Anders Steinvall! Och jag upptäckte att jag hade tagit på mig ett linne där det faktiskt stod "London"! Haha!

Det tar några timmar att ta sig fram men på eftermiddagen kunde vi traska iväg ut på stan! Nu börjar det kännas lite mer storstad och lite mer engelskt!

Oxford Street! Neon och massor med röda bussar - och naturligtvis affärer! Joo, jag har redan shoppat flera saker! :)

Meeeeer juuuuul!

Urban hittade en egen affär...

Och alla hittade en engelsk pub för en stunds vila! Nice!

Snygg belysning på vissa byggnader och rätt mycket folk ute ända tills affärerna stängde vid åtta på kvällen! Vi hade tänkt jaga rätt på en restaurang som vi fått tips på men den där gatan hittade vi aldrig... Det slutade som vanligt med att vi till slut gick in i första bästa restaurang som den här kvällen blev gregisk... Ja, det går det också!

Den låg i det här gulliga huset och var riktigt trivsam med god mat! Och utsikten från fönstret var också intressant:

Polisbil! Stod där läääänge...


Men byttes till slut ut mot en ambulans... Det är ju en hyfsat stor stad det här så man får finna sig i att det åker runt lite blåljus!
 
Nu är vi trötta som få men ämnar sova som stockar och imorrn se betydligt mer av den här stora och vackra staden! Sov gott alla!