Igår...

Herregud vad jag ligger efter... Med allt! Inget bloggande och inte alls så mycket jobbande som jag borde ha gjort... Det har mest varit ett "rejande" hit och dit med allting annat! Nu blir ju saker och ting inte alltid som man har tänkt när pappa ligger på lasarettet och mina tankar har helt klart varit där! Idag verkar han må bättre och både storebror och syster har varit där. Han har fått dropp och börjar så sakteliga återvända. Skönt. Återkommer om detta imorrn när jag varit där.

Idag är det jobb för min del och vi är just nu på väg till Källan i Åmliden för att köra show! Programmet blev klart några minuter innan avfärd och jag sitter fortfarande och frunderar på vad Emma ska säga... Inte i fas ännu men det kommer!


Igår kväll var jag i alla fall barnvakt hos eleganta och snygga syrran (eller hos My) eftersom de skulle ut och testa nya menyn på Bryggargatan! Näääe, jag är inte ett dugg avundsjuk... Haha!

Jag fick ju istället spendera kvällen med det här söta "trollet"! Eller tomtenissan... Hon ju bara för underbart rolig! Jag anlände innan middagen och sa spontant till Malin när jag kom att jag hade nya byxor. Då svarar My (utan att vända sig om) "Vad vackra dom var!" Haha! Hon är kvick som få!

Till middag hade Malin lagat en jättegod lax och när jag skulle lägga upp maten på tallriken så pratade jag väl på som vanligt och då utspelades följande dialog:
My: - Du är aldrig tyst!
Jag: - Haha! Du är för rolig du!
My: - Jaa! Jag är också söt!
 
Hon blir med andra ord aldrig svarslös!

Sedan blev det lite TV och fredagsmys med chips innan det var dags att börja byta om till nattlinne och borsta tänderna. Och kissa! Det måste man ju komma ihåg innan man går och lägger sig!

Så jag påminde lite:
Jag: - Nu måste du kissa också!
My: - Ja! Men jag vill vara ifred!
Jag: - Självklart!

Jag igen: Och nu måste jag kissa. Och jag vill också vara ifred!
My: (Går och stänger toadörren från insidan) - Nej, du vill ha en vän här...

Hahaha! Hon är bara för rolig, självsäker, smart och fyndig! Hoppas att hon aldrig släpper det här!


Full i sjutton men vääääärldens snällaste!!!

Nej, nu måste vi igång med showförberedelser! Synes!