I fas?

Nja, jag vet inte om det - men är i alla fall äntligen hemma efter ett jobb jag verkligen inte längtade efter men som ändå slutade väldigt positivt! Skönt!
 
Jag har nån sorts inre aversion mot att åka upp till Källan. Det må vara hur fint som helst men jag har varit upp några gånger ensam för att underhålla under perioder när min panikångest var som värst och ni kan kanske räkna ut att det fortfarande sitter i kroppen. Tyckte då att det låg lite "bakerom" och bortom ära och redlighet och har svårt att skaka av mig känslan. Nu hade jag ju både Åsa och Peter med mig och det var inga som helst problem på det viset! Skönt som tusan att åka med dessa proffsiga och roliga människor! De gör alla jobb dubbelt roliga!
 
Började också avresan med go'fika hemma hos Peter och Sara! Hon hade bakat en bulle med många namn. Hos oss heter de "E-bullar" eftersom Emilia snabbt döpte dem efter sin första bokstav. Hos Fjällströms heter de "Flaat-oxa" och hos Åsa "Pite-pojka". Den sista varianten p g a att bullarna har tre ben... Piteå ska alltid vara värst! Haha!

Sedan kom vi fram och började koppla in oss på dansbandets ljudrigg. Gick sådär... Peter har satt ihop en superslimmad anläggning som vi åker med. Han kör allt från "paddan" och vi rymmer hela kitet i bagaget!  Men ikväll hade vi tänkt slippa bära in högtalarna.

Soundcheck på G! Men ljudet var väl inte riktigt till belåtenhet. Svårt att inte få rundgång när högtalarna står så långt bak och det inte finns plats för oss annat än framför...

Peter rattade... Kan man förresten säga det när han mest pekade på skärmen? Ny teknik kräver nog nya uttryck också!

Ja, han såg inte helt nöjd ut där han satt mitt i den vackert dukade lokalen. Sagt och gjort - bara att bära in vår egen anläggning för att det skulle bli perfekt! Och det blev det! Tack Peter för ännu ett suveränt jobb! Det är sååååå skönt att ha dig med!


Och innan showtime så fick vi också äta! Här hade kockarna lagt upp maten och jag fick även en snabbkurs i hur man bär tre tallrikar! Man är aldrig för gammal för att lära sig nya saker!

Middagen tog väldigt lång tid så vi fick (som vanligt) vänta ett bra tag men när vi väl drog igång så var alla med på noterna! Riktigt skönt jubel på slutet och extranummer! Vilken tur att vi hade med oss ett! Haha! Och nu ska jag kasta mig i säng - nöjd över att vara hemma igen och att jag kan ser fram emot en skön sovmorgon! Godnatt alla och Tack för idag!
#1 - - carre:

men det heter ju "kusar" eller anisbröd....nä kusar :)

Svar: Anisgrisar är jag nog uppvuxen med!
Monica Lindgren

#2 - - Maria:

Jag håller med Åsa, de med tre ben heter ju givetvis Pite pajkar, de finns ju runda och de heter således pite flickor.... :)