Grattis och kram!

Ja, det är mycket som ska firas idag! Först har det ju varit kramens dag och jag har gjort så gott jag kunnat med de som jag faktiskt har träffat. De man ser genom bilrutan blir svåra att krama - man måste ju tänka på säkerheten också... Haha!
 
En extra kram har dock maken fått idag eftersom det nu tillkännagivits att han blivit nominerad till någon av klasserna i Årets Bild - denna prestigefyllda tävling för pressfotografer där vinnarna oftast kommer från de stora drakarna i söder. Men nu är han med igen för tredje gången! Väldigt starkt!

Det är inte utan att man känner sig stolt och glad - särskilt också för att jag för en gångs skull fick stå bakom kameran... Ja, det är väl därför den här bilden inte är helt skarp... Haha!

Nej, skämt åsido är han fruktansvärt bra! Den fotograf som jag gillar allra bäst - och det säger jag inte bara för att vi är gifta! Han har en blick för situationer och komposition som inte bara imponerar på mig! Tidigare har han vunnit ett första- och ett andrapris i klassen "Svenskt Vardagsliv" och själv tror han nu att det tredje gången gillt blir ett tredjepris... Lite pessimistisk är han ju! Vad det än blir så har någon av hans sex inskickade bilder valts ut bland nästan 5000 andra och bara det är värt att fira! Sedan får vi ju glädjen att vara med på själva festligheterna i Trelleborg i slutet av mars. Det ska bli oerhört roligt!

Jag tror att jag ska ligga lågt det här året... Kanske... Jodå, eftersom jag saknar farstu så har jag ju varit upp på scenen mellan bl a Thomas Tengby och Galenskaparna bara för att berätta lite historier från norrland... Jag har svårt att hålla klaffen men nu har jag ju blivit äldre och kanske lite klokare? Eller? Nej, nu är det ju maken som ska firas och det brukar vi se till att göra ordentligt! Stort Grattis till dig Ulf och bra jobbat! Igen!

Annars har dagen flutit på! Jag har försökt vara ledig och tycker att tiden bara rusade iväg. Åkte för att handla toner till skrivaren som nu återgått till normalt läge, svängde förbi på stan för att kika på Asplundsutförsäljning, träffade syrran, köpte ett par skor till My (jag har svårt att hålla mig...) och fick sedan besök hemma av lillebror som kom och fikade semlor med oss. Han behövde surra lite och det känns bra att man kan vara ett stöd för andra i familjen! Försökte bjuda honom på middag men han hade inte tid att stanna så jag snodde ihop en god köttgryta här hemma och åkte dit med en middagsportion.

Sedan åkte jag för att köra vårens första SPYC-pass och det var verkligen ingen lek! Känner att jag fortfarande har lite träningsvärk efter fredagens Body Combat och nu lär det ju inte bli bättre. Eller så blir det det? Imorrn afton har jag också anmält mig till ett dubbelpass på Friskvårdskompaniet och ska köra både Core och Core boll... Är jag riktigt klok? Eller har jag bara smittats av Ankis härliga entusiasm? Tror att det är det senare och det kan ju inte vara så illa?


När jag kom hem fick jag också äta gryta och den fick faktiskt klart godkänt! Tror jag ska bjuda maken på en portion när han kommer hem från kvällsskiftet. Det gäller ju att börja firandet!

Kvällen har avslutats med Guldbaggegalan och Babben var en lysande ledare! Bra jobbat! Godnattkramar nu till er alla! Nu måste jag nog vila lite om jag ska orka med både jobb och träning imorrn! Om jag nu kommer mig ur sängen... Haha!