Dag 1!

Jaha, så var första dagen på det nya året över! Kanske var det också den slappaste av dem alla? Det här verkar i alla fall vara den dag på året som man gör minst...  Sov länge, degade omkring i nattskjorta, värmde lite rester, åt lite ur chokladasken, spelade lite på telefonen... Väldigt lugnt!


Men jag kände mig faktiskt så onyttig och förslappad att jag gick ut och skottade bort all den blöta snön. Inte särskilt jobbigt när man inte heller har någon press på sig att bli klar i tid. Det hade ju heller inte kommit särskilt mycket. Jag tycker bara att det är skönt att slippa köra fast snön med bilarna så att hela uppfarten liknar en berg- och dalbana... Blir så jobbigt att skotta då - för jag tror ju knappast att vi har fått den snö vi ska ha ännu.

Och i kvarteret var det väldigt lugnt idag! Knappt en människa ute och alldeles tyst. Träffade bara vår hundägande granne som inte verkade ha blivit störd av nyårsaftonens fyrverkerier. Varför inte? Ja, det kan bero på att de tog bort hunden höstas... Hur bra koll har man egentligen? Jag tyckte bara att jag inte sett den på länge...

Skönt var det i alla fall att röra på sig lite så jag satte på mig lurarna och tog en promenad när jag ändå var klädd. Skönt ute. Lugnt överallt - som om hela Morö Backe sov idag.

Och vackert med vattendroppar som stelnat i björkarna! Usel bild men det såg nästan ut som ett fyrverkeri det också!

Nu har jag jobbat lite, tittat igenom det som är mest akut eftersom det inte blir mycket tid den här veckan. Morgondagen blir vikt för jobb och torsdag ska jag skjutsa tillbaka ungdomarna till Luleå och stanna i Piteå för lite gemensamt jobb med Åsa. Fredag bär det av till London med hela gänget! Ska bli superkul! Därför har jag också suttit och skrivit ut alla bokningar jag gjort på flygbiljetter, hotell och showbiljetter. Jag är lite arbetsskadad (av att ha jobbat med glömska människor eller av för mycket kontrollbehov?) så jag skriver ut papper åt alla ifall någon skulle ha glömt. Så nu vet ni att reseledaren är förberedd! När vi kommer fram ämnar jag dock ta ledigt för shopping, sevärdheter och föreställningar! Såååååå roligt!

Och nu ska jag försöka sova även om det känns väldigt långt borta... Detta är våndan med sovmorgnar... Natti natti!