Vårsooooool!

Underbart väder! Det är ju bara för härligt att titta ut och se solen stråla och snön gnistra! Men ni ska inte tro att jag kastade mig ut. Nej, jag valde att gå till motionscykeln för att värma upp min smärtande vad och tänkte att en mil borde göra den gott! Det blev en svettig men bra kamp (jag vann!) och när jag sedan stretchat klart fick jag mess av en kompis som ville ut i solen! Lika bra att gå en sväng också när man ändå var svettig... :)

Så kul att det äntligen blev av att ses Jessica! Vi har pratat om detta så många gånger men det behövs ju att någon tar tag i det - kul att vi också fick promenera i så vackert vinterväder!


Ja, ni ser ju själva! Helt underbart! Nu kommer det en härlig tid som jag verkligen ser fram emot! Man tar gärna några graders kyla bara solen lyser!

Ja, jag gjorde också allt för att skina ikapp! Inte lika ung och cool som Jessica men man gör vad man kan - och jag hängde i alla fall med i tempot!


Ljuvligt! Mer sånt! Men efter nån timme så började det dock suga i kaffetarmen! Bara att gå hem till oss och sätta på en kopp!

Och det var inte bara jag som blev glad över att få besök! Jessica är en kattmänniska och plockade direkt upp Skrållan som bara låg kvar i famnen och myyyyyyste! Själv var jag väldigt nöjd med ljussättningen - jobbar i komp med solen! På alla sätt ser det ut som...

Men vi var också lite hungriga så det blev en snabb kycklingsallad, mera kaffe och surrande hela eftermiddagen! Väldigt trevligt! Känns skönt att ha såna här dagar med tid för fina möten! Kul att du kom Jessica och Stor Kram!

Utanför fönstret hände det också saker. Här har vi fått nytt besök vid fågelbordet! Men vad är det här för pippi då? Ett rött fält på huvudet och en sort som jag inte sett tidigare. Nu är jag ju en relativt nybliven "fågelskådare" så jag har inte så mycket att referera till...

Framifrån!

Och från sidan! Vad är det för art?

Det här mina vänner är i alla fall en heeeelt vanlig talgoxe!

Ha en bra kväll alla! Känner mig stärkt efter en dag med mycket motionerande och trevliga samtal! Nu fattas bara lite matshopping och TV!
#1 - - Gunn Berglund:

En sorts sparv tror jag,har oxå sett liknande men min bok om fåglar är så gammal så en nyare borde jag ha.
Tycker det är så intressant att följa fåglarnas återkomst på vår vintern.
Det känns så hoppfullt....

Svar: Gråsiska var svaret! :)
Monica Lindgren

#2 - - Jessica:

Så underbara bilder och superb sammanfattning/summering av dagen! Vilken eftermiddag det blev! Helt oplanerat, spontant! Det blir oftast bäst då! Salladen var sååå god! Och kaffet! Och pratstunden och promenaden. Tack och kram! Nästa gång får jag bjuda på käket! Kram!