Väntar på seger...

Efter en lysande helgfrukost kom jag väl i nån sorts slapp och slö stämning som nu präglat resten av dagen. Ganska skönt och ganska ovanligt! Har alltså inte gjort mer än att vika lite tvätt och läsa. I afton tog vi också en ovanligt lugn promenad till kvartersbutiken!

Och till er som vill hyra maken som frukostvärd kan jag spä på avundsjukan genom att säga att han också skottar... Ganska bra dessutom! Förvånade? Nääääeeee....

Fint längst cykelvägen idag! Och är det inte solen som skymtar därframme? Vi blev lite glada:

Ja, särskilt maken! Han har ju fin studs i steget men jag måste erkänna att ljuset i tunneln inte var någon sol utan skylten på OK Solbacken... Haha!

Men det är vackert med all snö i träden! Det gäller ju att se saker och ting från den positiva sidan!

Därför softade vi också lite idag och stannade till på Waynes för att dricka kaffe! Trevligt!

Och gott! Oj då... På bild med skägget i brevlådan! Det blev visst en kaka också... Sedan gick vi en runda och slank även in på ICA.

Hittade en passande bok! Haha! En ny bibel för oss som har aptit, ambition och "ultimata kurvor"?

Och en annan som jag verkligen inte trodde fanns! Allt om vedeldningens själ... Definitivt inget för mig i alla fall. Kommer garanterat att finnas på rean.

Det mörknar ju snabbt och när vi gick hem så såg vi elljusspåret som går ända till Skelleftehamn. Det ser onekligen inbjudande ut även om man bara minns skidutflykter med bakhal utrustning... Kanske måste prova ändå?

Till middag blev det sedan rotsakspytt som jag gjorde i ugnen!

Renrostbiff som jag gjorde i pannan!


Och en uppläggning som blev allt annat än snygg med ful svampsås och spridd persilja... Men vid det här laget var vi så hungriga och då orkade jag inte fixa mera. Det är ju en slö dag idag!

Och det verkar vara fler som slöade till denna lördag - AIK förlorade tydligen mot Timrå! Jag var ju så säker på att det skulle bli två hemmasegrar idag: Hockeylaget och David Lindgren i Melodifestivalen! Nu står allt hopp till David och han har hittills aldrig gjort mig besviken. Kör hårt nu! Vi behöver en seger!
#1 - - Ola T:

Boken om ved är en storsäljare i Norge. Den sägs vara ytterst läsvärd för dem som hanterar ved någon gång.

Svar: Jaha, där ser man! Alltd lär man sig något nytt! Är nog bortskämd med vanan att få detta med modersmjölken... :)
Monica Lindgren