Skratta mera!

Jag är ju en ganska glad person och tänker då och då att mitt höga skratt nog stör andra - men jag slutar ju inte skratta för det. Jag kanske tar det lite lugnare ibland. Men bara ibland. Jag tycker däremot att alla människor borde skratta oftare - det är så förlösande och hälsosamt! Blev faktiskt uppringd en gång av en f d arbetskamrat som tyckte att det blev tråkigt där sedan jag slutade. "Det är ingen som skrattar längre..." Så ska det väl ändå inte vara? Vi har ju bara ett liv!

Idag har jag pratat med ett par olika personer i telefon och skrattat så vansinnigt gott både åt mina egna fel och brister och åt andra mer konventionella roligheter. Man mår så bra efteråt! Tror på det hela taget att man ska skratta mer åt sig själv också och inte ta sig på alltför stort allvar. Nu har jag precis lagt på luren igen och känner mig fortfarande glad! Tror att det kommer att räcka hela natten! Frågan är bara om jag kommer att kunna sova... Haha!

I eftermiddag har jag mest bara jobbat och det är ju också bra. Det är rätt mycket på agendan och jag får nog ägna hela morgondagen åt satadatorn också. Torsdag bär det ju av till Stockholm och fredag är det dags för föreställning i storstan. Vi har väl fyllt halva salongen och det får faktiskt räcka. Att åka dit är ju en utmaning som vi verkligen längtat efter!
 
Hade tänkt tillbringa kvällen framför TV:n och titta på hockey och House men av det blev det intet. Jag fick ännu en fiskleverans från www.brobergsfisk.se och hade en kompis som jag lovat leverera till så jag åkte iväg till henne, passade på att gå på ett möte på vägen och landade till slut hos mina favorittjejer här i stan! (Ja, jag säger här eftersom min absoluta favorittjej ju finns i Göteborg!)
 
Fiiiiina My och fiiiina Malin! Den äldre av dem hade just kommit ut ur duschen och fick lov att bestämma att hon inte skulle vara med på bild. Ibland har jag faktiskt respekt för andras önskemål... Haha! (Fast jag tycker ju att hon alltid är jättesöt!)


Den yngre damen var ordentligt trött och man kan nästan se ögonen lägga igen sig när jag läser godnattsaga. Det var i alla fall en helt underbar bok om en gris som var så ensam och därför grävde sig ut och gick på besök på ett dagis... Hur gullig historia som helst och med ett väldigt poetiskt språk. Skriven av Charlotte Ramel och en till som jag inte kom ihåg namnet på. Rekommenderas i alla fall varmt!

Nu ska jag kanske se House och sedan ta mig i säng. Eller så blir det sängen direkt! Eller så ska jag förmodligen hänga tvätt... Ses imorrn alla glada! Skratta er till sömns!