Matnyttig dag!

Full fart även idag och nu börjar det kännas i kroppen! Därför är vi hemma ganska tidigt ikväll. Man orkar inte hålla igång hela dagarna OCH kvällarna. Vet inte om vi börjar bli gamla eller om vi bara äter för mycket... Haha!


Vackert väder var det i alla fall till en början - om än lite kallt. Tror att det har varit ännu finare hemma så det är bara att gratulera till en skön söndag. Här i södern har det ju lust att dra kallt från vattnet...

Vi hade bestämt möte med Emilia och Åsa på Fotografiska som ju är ett favoritställe i Stockholm! Maken hade för ovanlighetens skull klätt sig ordentligt...


Med Nikonmössan neddragen ser det dock ut som om Emilia är lite skeptisk till hans klädsel...

Familjen! Ja, maken ser ut att ha tagit illa vid sig över mösskommentarerna men så var inte fallet. Han är vid det här laget ganska tålig!

Idag var det David Lachapelles bilder som dominerade hela huset. Och vad ska jag säga? Inte min favorit riktigt. Hans bilder är mer konst och installationer än foton. En del är jättebra och andra mer som ett konstnärligt experiment. Men det är nog just frågor han också vill väcka!

Michael Jackson! En ängel bland andra djävlar?

Naken skönhet i väldigt vackert ljus!

Intressant blomsterarrangemang... Påminner mig om att jag också tog en Lachapelle- bild igår:

Blomsterarrangemang goes Thai!

Emilia kollar in porträttet av Lady Gaga.


Rolig utställningsidé! Bilder som är ihoptejpade till girlanger!


Och här har han tagit en "kvinnlig" bild av en melon... Nej, förlåt, av modellen Amanda Lepore som med tiden förvanskat sitt utseende å det grövsta. Det här var nog en tidig bild eftersom de senare verkligen har något groteskt över sig:

Huga! Ja, hon har nog varit snygg men alla operationer och läppförstoringar har gjort henne till ett freak... Det är när jag ser såna här bilder som jag själv känner mig naturligt vacker! Och ganska smart!

För hur kan någon med det här utseendet operera sönder sig för att till slut se ut så här:

???? Helt sjukt! Man känner att det "hettar lite" trots att man inte har något med det att göra...

Kanske är det jag som är "Burning beauty" - åtminstone när jag är arg... Haha! Eller så var jag bara hungrig...

Lunchpaus på Fotografiska med fantastiska räckmackor och räksallad! Ljuvligt gott!

Lite mobilpyssel hinner man ju också med!

På väg tillbaka till stan! Plåtade de som inte hade svindel...

Och träff med finaste tjejerna som hade köpt en så fiiin present på NK till mig! Ni är ju bara för söta! Fick en ursnygg nyckel/kortbörs från Marc Jacobs! Alldeles för mycket men jag blev självklart jätteglad! Så roligt att hinna träffa er och umgås i helgen! Det var det bästa av allt! Här sa vi hejdå eftersom vi skulle vidare till hotellet och de skulle ta tåget hem! Ja, alla utom Stina som ju bor i Stockholm.

Efter en kort vila bar det av till Melker Anderssons restaurang "Grill" där det är grillbuffé på söndagarna med levande musik. Urtrevligt ställe med fantastisk mat! Hela restaurangen är inredd i olika rum med väldigt varierande miljöer.

Vi satt i en avdelning som hämtat sin inspiration från något amerikanskt "log house". Mycket uppstoppade djur, skinn och timmer.

En annan avdelning (ny sådan) hade inspirerats av Cirkus och var verkligen en orgie i färger.

Baren har en del glitter och glamour!

Och mitt i restaurangen står kockarna och grillar hela tiden! Röken ligger lite tät och smakerna på köttet är fantastiskt! Idag fanns det ryggbiff, lamm, pigghamfläskkött och kyckling. Otroligt bra!

Man hämtar själv alla tillbehör som finns uppradade på bardisken och går sedan för att plocka det kött man vill ha. Och man får äta huuuuuuur mycket man vill!

Första laddningen!

Åsa verkade äta rådjur...

Och jag måste ha fått i mig en bock... Haha! Efter maten började jag som vanligt leka med kameran och det är tur att jag har tålmodiga "offer"...

Fjällströmsgrabbarna! Bara lite galna...

Åsa! Tänk att hon står ut med mig?


Eller gör hon verkligen det? Haha! Nåja, jag gav mig. Och här vill jag tacka för en alldeles utomordentligt trevlig kväll - igen! En helt suverän helg i Stockholm håller på att ta slut och imorrn bär det av hemåt igen.
 
Vad som var bäst? Ja, men föreställningen på Scalateatern såklart! "Mens Night 2" är fortfarande det roligaste jag har gjort! Kram och sov gott alla!