Det går bra för mig!

En alldeles utmärkt dag! För er som undrat (Haha!) så kan jag rapportera om oerhört god sömn de senaste nätterna vilket gör att jag också vaknar alldeles av mig själv vid sjutiden! Det går bra för mig nu! Och inte bara på ett sätt...

Jag var för det första vaken - och klädd - när Skellefteå Kommun kom för att byta vattenmätare och det var ju väldigt bra! Man vill ju inte att någon tekniker ska bli blind... Eller skadad för livet...Haha!

För det andra så fick jag en förfrågan om att vara med på Berättarfestivalen och för första gången få vara en del av den "riktiga" kulturen i Skellefteå! Wow! Jag har ju jobbat med kultur i hela mitt liv men mina egna scenframträdanden har kanske inte räknats dit. De har nog varit för buskisbetonade. Numera har ju allt jag gör på scenen mer substans och en tydligare koppling till verkligheten så det kändes väldigt bra att tacka ja! Kul! Jag finns snart på riktigt... Haha!

Mitt tredje positiva inslag för dagen var att Jessica hörde av sig och ville att jag skulle hänga med på en föreläsning på Campus och lyssna på Ann-Charlott Pavval! Den ingick i en utbildningsmässa som hölls utanför Forumsalen.

Finaste Jessica var på plats när jag kom och efter en kopp kaffe var det dags att gå in och lyssna när "Anncha" pratade om motivation.

En väldigt bra föreläsning där grundtanken var att "Förändring sker automatiskt, men utveckling däremot sker av de medvetna val du gör!" Ja, det är helt sant! Det är ju bara två saker vi måste här i livet: Att välja och att dö. Och när man lyssnar på det här energiknippet får man verkligen massor med positiv inspiration att göra goda val!

Ja, ni ser ju själva! Hon fullkomligen lyyyyyser och spraaaakar av en alldeles fantastisk positiv drivkraft! Ja, nu ska ni inte tro att hennes väg har varit mer guldkantad än någon annans. Skillnaden är bara att hon lärt av erfarenheterna och gått vidare - stärkt av dem!

   
"Let your past make you better! Not bitter..."  Minska din komfortzon, våga haka på saker utan att tänka för mycket och lev i nuet! Låter lite som tanken i min monolog i föreställningen där jag uppmanar alla att leva här och nu. Vi har ju bara ett liv. Ja, det här var verkligen en föreläsning i min smak och jag fick med mig mycket!

Kan man annat än bli motiverad av en person med den här lyskraften?

Och här är vi glada tillsammans! Fick en komplimang av Tore Bergström, f d lärare på Kaplanskolan, som sa att det var unikt att de två gladaste kvinnorna i Skellefteå var samlade på samma bild! Haha! Ja, man tackar! Vi får båda ibland frågan om varför vi är så glada? Jag brukar svara: Varför inte? Nu är man ju inte glad jämt men som Ann-Charlott sa så kan man lura kroppen genom att le och därigenom faktiskt känna sig gladare.


Sedan avslutade vi med lunch där vi också fick sällskap av trevliga Karin Lundström Rawden som jag träffat tidigare när jag höll föredrag för kvinnliga företagare. Det är en smart, driven och stark kvinna med stor nyfikenhet på livet. Jessicas mamma, med det vackra namnet Monica, var också med och det blev intressanta och roliga samtal. Kul! Kallar det här för mitt fjärde positiva inslag idag!


Utsikten från Skeriarestaurangen skulle egentligen ha fått en egen utläggning men den passade jag bara på att njuta av!

För det femte så fick jag en förfrågan från Kulturen i Skellefteå om att komma med synpunkter på det kommande Kulturhuset. Ni som läst bloggen vet ju att jag har en massa åsikter och faktiskt också en del kloka (hoppas jag) insikter som bygger på min erfarenhet i branschen. Nu får jag chansen att dela med mig av dem och det känns både hedrande och kul. Vad som sedan tas tillvara är ju inte upp till mig att besluta. Det är bara roligt att respekteras och få vara en del av ett sammanhang!

Ja, sedan fick jag ju ännu mer positiva vibbar av att träffa Anki - som ju är nästa positiva energiknippe - och köra ett stenhårt pass Indoor Walking där mjölksyran stod som spön i backen... Man har någon sorts hatkärlek till den men vet ju att allt känns fantastiskt efteråt.


Kom hem och fick se maken vid spisen. Wow! Jodå, han kan bara jag låter honom få ta plats. Idag blev det falukorv med pasta, spenat, lök, ingefära och haloumi. Gott och fräscht! Tack! Det uppskattade jag väldigt mycket!

Och nu har jag duschat, bäddat rent i sängen, tvättat, vattnat och rensat blommorna och ämnar sätta mig i soffan med borstade tänder för att se lite serier med maken och bara njuta av att jag haft en riktigt bra dag. Ja, jag måste väl få säga att det går bra för mig nu - det har ju lust att göra det om man kommer ihåg allt positivt som händer!
#1 - - Monika med k:

Härlig dag! Tack!