Borgmästare för en dag!

Ja, det blev en flygande fortsättning på eftermiddagen där jag också under någon timme fick vara "Borgmästare för en dag"! "Skrotarna" har ju blivit en favoritserie för många och idag fick jag åka hem till Ebbe och Anna-Lisa som följt serien med spänning! När de fick höra att deras mamma kände borgmästaren så ville de ju träffas! Kul!
 
Och vad tar man med sig i gåbortspresent om man är Borgmästare? Sheriffstjärnor såklart! Så nu har Skrotarna fått ännu ett par brottsbekämpare i sitt team. Ebbe var väldigt förtjust i tanken att hjälpa Lotta, Kim och Cornelia!

Lillasyster var dock mer intresserad av mina halsband. Jo, jag hade ju tagit på mig ett med stjärna idag!

Sedan blev det lite bus och lek med de här två gullungarna! Så roligt att äntligen få träffa er!

Det blev också produktion av teckningar till Borgmästaren! Ja, jag har verkligen fått förhöjd status idag. Bara att njuta av berömmelsen! :)

Ebbe är koncentrerad och jag förstår honom. Det är inte lätt att rita en sheriffstjärna!


Men inte nog med det. Jag har också fått hemgjorda semlor till mig och maken! Nu har vi precis druckit kaffe och det här var de absolut godaste semlor jag har ätit! Risken finns nu att jag kommer att hälsa på måååååånga gånger! Haha!


Och teckningarna täcktes till slut av Cornelias nät som fångar alla tjuvar! Ebbe valde att klippa sönder sin teckning så att jag skulle få måååååånga! Enligt honom kan jag också använda delarna som pengar! Kanonbra! Tusen Tack till er alla!

Sedan hann jag iväg på ett jobbmöte och landade till slut hemma en kort stund tillsammans med maken som också blev sen från jobbet. Vi skulle ju äta något innan bion och hade ungefär fyra minuter på oss innan vi skulle åka igen. Vad lagar man då till?


Ja, lagar och lagar... Man kokar en burk Bullens pilsnerkorv och slänger i sig dem ståendes framför diskbänken... Haha! Men det var jädrigt gott! Och vi kom i tid till bion där vi på tio minuter både hann hämta biljetter, köpa godis och besöka toaletterna... Puh!

Landade i en salong som inte direkt var överfull... Besöksantalet var lågt men vi har i alla fall förstått varför Bruce Willis dör så hårt varje gång:

Hans kolestrolvärde är lite högt... Haha!


Filmen då? Jo, vi såg "Flight" med Denzel Washington och det enda jag hade hört om den rullen var att den handlade om en flygkrasch och att den nominerats till en Oscar. Jag var alltså ohyggligt dåligt påläst. Nu var flygkraschen egentligen en bisak. Den var givetvis obehaglig (men inte lika hemsk som den i "Cast Away") men själva handlingen koncentrerades kring piloten som gjorde en mirakulös landning men samtidigt flög planet påverkad av både alkohol och droger.

Denzel Washington gör ett väldigt bra och trovärdigt alkoholistporträtt och ljuger och manipulerar sig igenom hela filmen. Vi får se honom strunta i allt och alla för att kunna fortsätta att vara tillsammans med sin bästa vän - spriten! En oväntad handling och en lika oväntad upplösning. Mer om den ska jag inte orda. Se filmen!

Nu ska jag sätta mig i TV-soffan och låta semlan sjunka ner ordentligt! Det blir ett avsnitt till i serien "House of Cards" och sedan sängen. Imorrn ska vi packa och plugga text för på fredag är vi igång igen med "Mens Night 2" i Robertfors!
#1 - - Ted Kjellsson:

Posta på Skrotfejjan! Eller länk till bloggen! Härliga teckningar! Heja Borgmästarn.