Snabba kast!

Från firad stjärna till en trött medelålders producent på några timmar... Haha! Ja, det är väl det som kallas livet? Så jag steg upp och duschade, packade ihop jobbmaterial och lite kläder och satte mig i bilen!


Surväder men ingen halka! Här hade jag nått Lövånger och hunnit en bit till Umeå där jag skulle kliva på tåget. Jag var ju klok igår och bokade tågbiljetter till Sundsvall eftersom jag visste hur trött jag skulle bli. Och trött är jag så det räcker...


Hade stämt träff med kompositören Cay Nyqvist på Östra Station i Umeå och därför vet jag nu vad det nya glashuset innehåller! Kul byggnad!


Och roligt att träffa Cay igen! Vi har ju jobbat tillsammans i många år och fick nu tillfälle att "catch up". Ja, ni ser ju vad vi umgås... med var sin dator! Haha!

Men tåg har fler fördelar - man hinner ju jobba lite. Här upptäckte jag också vad min trötthet innebär eftersom jag för första gången på många, många år glömt min hårddisk med mitt senaste material hemma... Ohhhh noooo... Som tur är hade jag säkerhetskopierat en del på datorn så jag har i alla fall så jag klarar mig. Och i ärlighetens namn hade jag gjort en "att-göra-lista" som var alldeles för optimistisk! Nåja, bara att gå vidare. Jag har ju munnen med mig och den räcker garanterat långt! Haha!


I vanlig ordning var jag påklädd och klar redan i Timrå!


Framme! Fint stationshus!


Och på hotellet var det gott om julklappar! De har en insamling där folk får lämna in julklappar märkta med kön och ålder för utdelning till Kvinnojouren och andra behövande. Fantastiskt bra idé och så härligt att se hur givmilda alla är!


Nu har vi varit ute och ätit en bit mat och surrat bort ett par timmar. Dags att ta tag i nästa uppdrag! Jag ska ju vara moderator på den här kreativa dagen på tisdag och det ligger en hel del på min axlar eftersom mycket ska göras i intervjuform... Bara att hugga i! Tror att det blir en jättebra dag med många namnkunniga föreläsare så anmäl er idag om ni inte redan har gjort det! Gratis fika och mingelmiddag...

Så tack för idag och på återseende imorrn!