Sjukt bra!

Bra arbetsdag igen - även om jag ju helst hade velat vara ledig och vila - men när man väl kommit igång så rullar det bara på och vi har haft bra möten! Hittade också en förklaring till gårdagens dröm i den här annonsen jag fick av Susanne:
 

Hahaha! Var är hemmet? Jag åker direkt!

Men det får bli en framtida vila. Idag har jag varit producent för hela slanten! Vi har nämligen haft en teknisk förkollationering tillsammans med representanter från de andra teatrarna, regissören och scenografen till Norrländsk Passion! Mycket bra möte!
 

Här är scenografen Johannna Mårtensson igång med att presentera modellen på bygget. Det blir en spännande och spelbar bild med olika nivåer både på höjden och bredden - och samtidigt en spegling av mark, älv, fjäll och annan natur. Den kommer också att få färg längre fram.

Alla ser rätt eftertänksamma ut men det är mycket man ska tänka på; säkerhet, funktion, konstruktioner och bygge. Bättre att tänka efter nu än att göra det när det är för sent. Att alla håller händerna i ansiktet måste vara nåt norrländskt... Passion kanske? I det här läget är jag också tacksam över att min kollega med skärmen hitåt inte satt och porrsurfade eller nåt annat olämpligt... Hade förstört en del av passionen... Haha!


Regissören Olle Törnqvist ser samlad ut men i huvudet är han redan igång med scenerier och olika lösningar för skådespelarna! Det kommer naturligtvis att bli jättebra eftersom Olle ääääär en klippa och tänker lite längre än oss andra!

Lunch på Verandan där vi lärde scenografen äta palt med smörbrunn och samtidigt njöt av den singlande snön och det vackra ljuset utanför!

Efter mötet har jag varit och klippt mig. Jag blev naturligtvis jättesnygg (haha!) men lägger inte upp några bilder eftersom jag senare åkte och tränade och nu inte längre är särskilt piffig... Jag är däremot helt slut efter ett stenhårt pass! Det kommer att kännas imorrn - men hinner jag ska jag ta en indoor walking till lunch så att man får jobba bort lite träningsvärk.

Imorrn har jag helt andra uppdrag där Emma ska göra en guidning på Ishallen tillsammans med P-A (nytt tem?) och köra lite tävlingar med Skellefteå Krafts leverantörer. Ännu en spännande utmaning! Därför blir det nu dusch och fortsatt jobb! Hoppas på sjukt bra resultat även här! Annars blir det väl hemmet...