Shoppa och soppa...

Jag vet inte vart den här dagen tog vägen men det behöver jag väl inte hålla rätt på heller. Huvudsaken är att jag kommer ihåg vad jag gjort - och gärna vem jag är... Haha! 

Har fått lite påhopp om mina usla bilder från gårdagen där jag tydligen inte lyckades få fram skönheten hos varken Paulina eller Helly... OMG! Jag ber om Burträsk och publicerar två nya bilder. Ni ääääär jättesnygga båda två så sluta tjafsa nu! Haha! Ni är dessutom 13 år yngre än mig så ni får skärpa er lite och ta hänsyn till "tantfotograferingen"... Och Ja, jag skämtar hej vilt men vet ju att ni har humor! Ni är dessutom fina och extremt kunniga!
 

Helena one more time!


Och Paulina! Tack för igår båda två! Hoppas på fler dagar av det här slaget!

På tal om bilder så fick jag se min uppenbarelse i tidningen idag där de tagit in en bild från modevisningen jag ledde hos Zonta där vi ställde upp och samlade in pengar för att stärka kvinnornas situation i världen när det gäller sjukvård, utbildning och ett stopp för våldet mot just kvinnor och barn. 


Ja, här ser det ut som om jag har gift mig med Aina Wikström som på bilden agerar brudgum... Intressant! Haha! Tror hur som helst att mitt val av vit klänning som konferencier var helt rätt.

Och på tal om kvinnor så undrar jag var männen var igår? Var det på grund av temat "Kultur+Kreativitet" som det bara var två män närvarande? Eller var det för att alla föreläsare var kvinnor? Och hade det varit en bättre mix bland deltagarna om föreläsarna varit män? Om kulturen bara är en kvinnofråga så blir jag lite mörkrädd... Och är det en kvinnorfråga så måste jag väl fråga mig var Centerpartiets representanter var eftersom de i dagens tidning också säger sig satsa på att göra Skellefteå mer attraktivt för kvinnor? Nåja, vi har en lång väg att gå när det gäller mycket - både i den här stan och i världen!


Två andra kompetenta kvinnor hittade jag på Kultursidan där Skellefteå Kraft nu går in med sponsring till teatern för att stärka deras verksamhet för barn och unga under en treårsperiod! Snyggt jobbat Catharina Hägglund och Fransesca Quartey!

Annars har jag stökat på lite här hemma, fått besök av Åsa på kaffe när hon passerade söderut, svarat på mail, handlat julgran, handlat mat i två svängar, handlat helvetiskt mycket julklappar på en timme och provsmakat lite choklad... Haha! Mest nöjd är jag över att jag också köpte en gran till pappa och mamma och lyckades få tag på deras bekanta som var i stan och kunde ta med granen hem! Yezz! 


Den här chokladen var förresten magiskt god... Man kan nästan inte se att struten numera är tom... Haha!

Ja, jag har med andra ord jagat på och varit precis lika galen som vanligt! När jag åkte till affären andra gången så upptäckte jag också varför:
 
Mångalen? Inte undra på att jag är pigg...

Ikväll har jag satt in en rådjursbog i ugnen och lagat grönsakssoppa som vi ska ha till lunch när Oskar och Lisa kommer hem och vi också får besök av deras vegetariske kusin! Så kul! Längtar efter lugn och ro men mest av allt efter baaaaaaaaaaaarnen! Kom nu! :)