Julstämning!

Härlig dag med långsam morgon och förmiddagsfix till dagens matgäster. Hade god hjälp av Emilia och Abbe som dukade, skalade potatis och dekorerade, maken hämtade tårta och jag gjorde fisk som blev riktigt god! Rullar av bergtunga fyllda med rödingmousse. Moussen var förresten helt ljuvlig och jag måste göra det här igen!
 

Och här har ni Lisas fina familj; Joa, Eva, Nils och mormor Yvonne! Och våra barn och respektive var naturligtvis med! Ett härligt gäng lättsamma och glada människor!


Och det blev en magisk tårta till dessert! Hon är fantastisk den där Linda... Igen och igen! 


Sedan hann vi också spela lite frågesportspel om Sverige och vår "lagomhet". Lite kul och en del ganska diskutabla svar. Men det var nog meningen!


Eva fick rätt på sin fråga - och Yvonne gråter INTE! Haha!


Nils plockade nog flest poäng idag! 


Fina Eva och Emilia! Dotra ser lite bekymrad ut i bakgrunden men jag kan försäkra att så inte var fallet!


Fina Oskar!

När klockan blev halv sex så åkte vi tillsammans till Kusmark Kyrka för att lyssna på David Lindgren och hans fru Kristina som hade julkonsert! Ett superbra initiativ av familjen Andersson som vi tackar extra mycket för!


Möttes direkt av Nogge och Anna som fixade ljud och ljus! Snyggt jobbat!


Stämningsfullt ljus redan när vi anlände och ännu bättre skulle det bli!


Alla fina grabbarna i Mästerskapet kompade helt lysande och Mia Sommar och Linda Grenholm körade! Fantastiska musiker och sångare allihopa! Och David blev hyllad på hemmaplan!


Här blev han nästan lik mannen på tavlan i bakgrunden... Haha!


Låt barnen komma till mig... Den här tjejen satt och lyssnade andäktigt!


Hela fina bandet och hela paret Lindgren! Jullåtarna blandades med andra klassiker och vi fick bl a höra Fields of gold och Somewhere over the rainbow. Bra mix!


Och att David är stolt över att vara ute och sjunga med "frugan" syns lång väg!
 

Finstämt...


Och ösigt... Mest ståpäls fick jag under hans O helga natt! Så snyggt! Han är så otroligt begåvad den här killen och ger så mycket av sig själv. Mellansnacket var väl kanske ingen höjdare men jag tror att det är svårare på hemmaplan. Vi var i alla fall supernöjda efter 90 minuter fantastisk julstämning! Tack för den!

De tog sig också tid att träffa publiken efteråt och skriva autografer till dem som ville ha. Han frågade också när vi skulle göra nånting tillsammans - och det vet man ju aldrig! Somewhere, sometime, somehow... precis som allt annat här i livet! 
 
Nu har jag fått gott om julstämning och tårta. Kommer jag mig bara för att slå in julklapparna imorrn så blir det här bra! Nu ska jag nämligen sova eftersom jag fortfarande är så galet trött. Tack alla för en fin dag! 


 
#1 - - Kågis:

Och bandet heter förstås Mästerskapet och inget annat ;)

Svar: Åhhhh förlåt! Jag var så trött igår! Ska ändra. Och var som vanligt alldeles fantastiska!!! Kram
Monica Lindgren

#2 - - Kågis:

Kul att ni var där! :)

Svar: Ja, det var så fint! Och nu har ni fått rätt namn också! :)
Monica Lindgren