Jobb å stor fest!

Jag sover ju ganska hårt (och länge...) och maken har ofta åkt till jobbet när jag kravlar mig upp. Det lustiga är ju att jag inte vaknar av att stökar i köket eller badrummet - utan när han slår av kaffebryggaren! Haha! Jag tycker att det är tråkigt att stiga upp och inse att kaffet har kallnat så mitt kaffesug måste väl ligga på helspänn eller nåt... Nåja, vi får se hur det är imorrn. Idag funkade det i alla fall fint! Älskar ju att ligga i sängen och dricka första koppen!

Men pigg kan jag väl inte säga att jag var när jag satte igång med dagens uppgifter. Blev lite jobb med den Norrländska Passionen som jag kommer att hålla på med fram till juni om allt funkar som det ska. Idag har jag och Tage gjort specifikationer inför upphandling av teknisk utrustning - en stor post där man kan göra skillnad. Ja, det gäller att hålla hårt i budgeten överallt om det ska gå ihop. So far, so good!
 

Avslutade dagen med att köpa en Subwaymacka till mig och maken och träffa honom på lasarettet där svärmor Sonja har varit ett par dagar efter vad de tror är hjärtsvikt. Hon var i alla fall mycket piggare idag och kan man vara annat när man har besök av tre fina barnbarn! På bilden är hon omgiven av Victor och Emil. Johan valde att inte vara med på bild idag men han var också på plats! 

Sedan åkte jag och plockade upp Anna för ett spontant besök på Västerbottensteaterns "Den stora festen" - en annorlunda och delvis improviserad julshow! Jag ska se den igen 13 december men impro är alltid olika!
 
Där träffade jag också My:s fina fröknar från förskolan som var ute på en gemensam aktivitet! De är riktiga pärlor - precis som de fröknar vi hade på "Stacken" när barnen var små. Jag börjar förstå att det vimlar av fantastiska människor inom barnomsorgen!
 

Men sång och glam kom så showen igång och det blev en salig blandning där Unghästen fick visa upp sina konster i allaehanda improvisationer, varvade med seriös sång där Bo Kaspers "Stilla Natt" var bäst!

Det är lite svårt att veta vad man ska skriva. De fick ju lysande recensioner men improvisationsteater är ju olika från gång till gång och alla inslag blev kanske inte lika lyckade. Som vanligt vill jag hylla de gamla "Sälarna" David Åkerlund, Niklas Larsson och Mattias Kågström! De har något alldeles extra och är de som bäst tar publiken och också nyanserar sina improvisationer. Deras "konster" sitter i benmärgen och blir så "äkta" trots att de skapas i stunden. Tack hela gänget för en kalaskväll!

Och tack till fina Anna som hängde med! Så roligt att få umgås med dig - det var så länge sedan! Kramar!

Nu ska jag sova och ladda för en ny dag! Tack alla fina! :)