Ingen panik...

...allt på en gång! Puh! 2013 har varit ett fantastiskt bra år men den här höstens arbetsbelastning blev kanske inte riktigt så där lagom som man skulle önska... Men jag ångrar ändå ingenting! Det har varit så roliga uppdrag! Nu är jag däremot ganska slutkörd och den här sista veckan innan jul ska man ju också ta igen allt man inte hunnit med hemma...
 
Sov som en klubbad och blev väckt av sonen redan 9.30... Nog är det tur att han är gullig! Min första reaktion var: "Va?? Är klockan sju????" Haha! Men det var bara att stiga upp och kramas mera! Satte igång med att baka lite bröd ("På morgonen bakar man" - som min mamma brukar säga!) och förbereda lunchen. Härligt att ha ungdomarna hemma och jätteroligt att få besök av kusinen Per-Erik som vi inte träffat på länge!
 

Fina Per-Erik som just nu går Fjälledarutbildning i Storuman - för övrigt med Tages son Robert! 


Och fina Oskar och Lisa! Välkomna hem!!! Nu blir det ett par veckors mys med de här gullungarna och imorrn åker vi till Umeå för att hämta nästa par! Då blir julen komplett!

Sedan drog grabbarna iväg för att repa eftersom de ska spela och sjunga på lillkusinens dop på lördag! Det kommer att bli så otroligt fint! Fin låt och fina grabbar - alla tre! Ja, Max också! 

Jag åkte på stan för att köpa sista julklapparna och det tog ett par timmar. Jag var väl inte direkt ensam men jag är nog ganska stresstålig när det gäller shopping. Jag vet ganska väl vad jag ska ha och gör min "raid" oavsett om det är mycket folk eller lite. Blev hyfsat nöjd till slut och åkte hem för att städa... Ett ganska överreklamerat nöje. Då shoppar jag hellre!

Tvättat ett par maskiner, dammtorkat, plockat och skurat toaletter så nu återstår bara dammsugningen som jag lämnat till maken så att han har nåt kul att göra imorrn. Man kan ju inte krafsa åt sig riktigt alla nöjen själv... Och mitt i tvätthängningen kom jag på att det ju var 30 minuter kvar till Maxi stängde. Jag är ju ingen morgonmänniska och fredag lär det väl vara tjockt med folk så jag kastade mig iväg och gjorde tredje storhandlingen på två dagar... Kom ut 21.59 och kände mig oerhört nöjd! 

Men ganska ensam... Haha! När det gäller matshopping så gör jag den gärna på kvällen. I affärer av det här slaget har folk vagnar och ställer sig kors och tvärs så det tar tid även om jag är snabb. Nu ska vi väl bara se imorrn vad det är jag har glömt... Haha!

Känner mig ändå gladare ikväll. Fick en svacka i eftermiddag och kände mig så färdig att om någon hade petat på mig så hade jag börjat gråta direkt... Ibland blir det bara så och därför tackade jag också nej till kvällens glöggfest. Tråkigt - men jag orkade liksom inte med någon annan än mig själv, och knappt det! 
 
Nu är jag helt slut så det får bli sängen. Hade tänkt hinna ett par jobbgrejor till men det måste jag ta imorrn. Batteriet är urladdat och duracellkaninen viker ner sig...