Hink-lista?

Det där med att göra sin egen "Bucket list" (heter det Hink-lista på svenska?) med saker man måste göra eller uppleva innan man dör verkar bli alltmer populärt. Jag kan inte säga att jag har funderat i de banorna men kanske ska man göra sig en egen lista? Det kanske gör att man påminns om vad man tycker är viktigt? Vad man ska ha för mål? Eller så upptäcker man allt eftersom att längtan ser olika ut beroende på i vilket läge man befinner sig i livet? Haha!

Nåja, Brittiska tidningen "The Telegraph" har listat världens tio största reseupplevelser baserat på vad människor i någon undersökning velat uppleva innan de lämnar jordelivet. Om det sammanfaller med mina egna önskningar vet jag inte men så här ser den ut:

10. DYKA I STORA BARRIÄRREVET
9. ÅKA GONDOL I VENEDIG
8. BESÖKA TAJ MAHAL
7. KRYSSNING I KARIBIEN 
6. FLYGA HELIKOPTER ÖVER GRAND CANYON
5. ÅKA PÅ SAFARI I AFRIKA
4. PROMENERA PÅ KINESISKA MUREN 
3. RESA PÅ ROUTE 66
2. BESÖKA PYRAMIDERNA

Och nu är nu nyfikna på vinnaren va? På första plats:


 1. SE NORRSKENET!!!  Vad ska man säga? Wow? Eller: "Den enda punkt jag själv kan pricka av på listan!" Haha!
 
Man kanske också ska tänka att man inte har det så illa? Det som är häftigt för mig är vardagsmat för någon annan och vice versa. Alltså bör listan vara högst personlig. Jag kan visst tänka mig att göra flera saker på listan ovan men har nog också annat jag vill fylla den med. Men norskenet är onekligen ett ganska coolt fenomen!


Den första snygga bilden är makens och så här ser det ut när jag lyckas som bäst... Haha! Lite kvalitetsskillnad! Men samma norrsken - och nu var det ju det som var viktigast.
 
Annars har jag varit trött idag också. Det sitter liksom i... Men jag har i alla fall jobbat på och strukturerat upp vad som måste göras de kommande dagarna så nu känner jag mig lite mer i fas. Har också jobbat om lite i bildspelet till föreställningen så att Peter kan ta över. Känns bra! Sedan åkte jag och tränade och passade samtidigt på att hälsa på syrran! 
 

Ja, jag hälsade ju på de här gullungarna också! My växer så det knakar och fyller fem nästa år. Otroligt vad tiden går. Max växer nästan lika mycket och har med sina 7 kilo fått riktigt goa kinder sedan jag såg honom sist!


Han körde också ett träningspass i gymmet!
 
    
Och med My fick jag och syrran sjunga julsånger innan det var läggdags. Hon var dock rätt pigg! Kan bero på att Malin tog fel på klockan och aviserade läggdags en timme tidigare än vanligt... Haha! Inte bara jag som är snurrig ibland... "It goes in the family!" :)

Nä, nu blir det en stunds jobb innan sängdags. Eller så ska jag skriva lite på hink-listan... 
 
 
#1 - - Lelle Persson:

Ett par av punkterna ovan är avklarade.
Jag och frun planerar att resa i James Bonds fotspår. Har varit på ett antal av resmålen redan nu, men det finns massor av läckra vyer i Bondens liv som återstår att uppleva.

Svar: Härligt! Men norrskenet då? ;)
Monica Lindgren

#2 - - Maria:

Har sett så många norrsken, vardagsmat. Har även åkt litet flygplan (ej helikopter) över Grand Canyon, Det var sååå otroligt häftigt och mäktigt.
Så söta de är dina små, vad Max har vuxit, ingen mini längre. Fattar inte när det slutar vara gulligt med tjocka kindef och lår
vid 50 är det definitivt inte sött..

Svar: Grand canyon skulle jag också gärna se! Och på listan kan man väl skriva in tjocka kinder och lår - då blir man i alla fall nöjd själv! Haha! Och de där barnen växer och blir bara goare för varje dag! ❤️
Monica Lindgren