Doping å gran!

Familjedag av bästa sorten! Härligt är det ju att ha alla ungdomar hemma och idag fick de också träffa tjocka släkten när det var dags för Max' dop!
 

Det var hög tid för våra barn att få träffa den färskaste kusinen! Här är Max och My på årets julkort - riktiga sötingar och idag IRL!


Uppställning i Stiftsgårdens fina kapell! Åke Hägglund, som också är gammal revymedlem, förättade dopet på ett alldeles lysande sätt! Avslappnat och med stor värme! Ja, han gillar dop så mycket att han konkurrerar med Gunde Svan om ståpälsen... Haha!
 

Och My var så fin och duktig som den storasyster hon är!


Max Napoleon var mest bara coool!


Sedan var det dags för Oskar och kusinen Per-Erik att spela och sjunga Oscar Danielssons "Besvärjelser". Så otroligt fint! 


Nu blir jag ju rörd så fort Oskar tar fram gitarren - ja, egentligen så fort han visar sig... men så är jag ju också stolta mamman!


Och Per-Erik sjunger så otroligt fint med lite Winnerbäck-känsla! Strålande prestation! 
 

Ja, det blir en bild till. Jag är bara så svag för den här killen...


Så blev det dags för själva dopet. Glada familjen och Max alldeles tyst!


Passade på att få med de här sötingarna på bild också! Jag blir så glad och stolt och alldeles varm i hjärtat! <3


Pirrig uppställning när det högtidliga var över. Fiiiina familjen! 

Efteråt blev det smörgåstårta och fika hos Malin och Martin som har ett samlingsrum på nedre plan som man kan låna. Helt perfekt när man blir många!


Lillprinsen var så fin idag med hängslen och fluga! 


Kul att träffa fler syskonbarn! Här är Hannah och Gabriella mitt i en beskrivning av en volleybollmatch...


Ja, de samlade ihop sig när de såg att jag hade kameran framme! Haha!


Och tog också bild av mig tillsammans med lillebror och hans yngsta flicka Cornelia!


Grupp-puss!


Pappa och mamma var naturligtvis med och hade väldigt trevligt! En ovanligt bra dag för pappa som ju är lite sjuklig. Han passade också på att läsa sin fina julevangeliedikt! Stämningsfullt!
 

My var givetvis dagens prinsessa och är en sån söt och klok tjej! 


Och när kalaset var över så strålade Malin så här fint! Huvudpersonen hade dock gett upp och sov som en stock efter allt ståhej! Tusen Tack för en fin dag och för allt smarrigt fika!


Vi åkte hem och jag tog tag i granklädningen. Gick väl sådär... En trasig lampa betyder 8 slocknade... Hmm... Tur att jag har en snäll man som åkte ut för att handla reserver! 


Så mysigt att ha alla samlade i soffan under tiden! Skrållan som inte ens får vara i soffan dristade sig till att sitta på kanten bara för att få vara med. Eller så väntade hon bara på att granen skulle bli klar så hon kan börja leka med bollarna...


Ja, den blev klar till slut och alla nöjda! Det svåraste som finns är dock att ta bra bilder av julgranen så jag började leka lite...


Blixtoskärpa... (eller vad det nu heter)


Lång tid...


Å mer oskärpa...

Och mest! Jag tror att den här blev bäst! Haha!

Hur som helst blev det gemensam middag med renskav och hemgjort mos - smakade faktiskt fantastiskt bra så här i väntan på den kommande julmaten! Nu är det film och fortsatt relaxande i soffan. Njuter av lugnet och familjen! Så här ska det vara när det är jul!