Upprepningar...

Swish! Å nu tänker jag inte på betalsystemet i mobilen - nej, den här dagen har bara rusat iväg! Har suttit klistrad vid den berömda datorn med planering för hösten och ännu mer ekonomi. Om jag skulle ha tjänat pengar på de minuter jag jobbat med ekonomi i veckan så skulle jag ha varit betydligt rikare än jag faktiskt blev eftersom det i detta också ingick betalning av fakturor... Jaha, hur blev det där nu då? Nåja, skönt att det är över.

Och nu känns det som om jag har skrivit om det här förr... Hmm... Börjar nog upprepa mig. Är det inte god eller dålig sömn så är det mat eller planeringsarbete eller roliga jobb eller människor eller nya miljöer... Man kanske borde förnya sig? Om man nu kan...

---

Jo, lite nytt kommer här. Jag ska ju vara med i "Sober October" igen och såg att de la ut en bra debattartikel av Marcus Birro idag:  http://www.aftonbladet.se/debatt/article16744339.ab 
Läs den! Han slår huvet' på spiken igen och igen och han har rätt: Livet ÄR alltför kort för att slösas bort på alkohol. Man bör åtminstone titta över sin relation till den och det passar väl bra att göra i oktober?
 
---
 
Och har ni mer tid över kan ni ju läsa den här faktarutan:


Om jag gick på det? Men skämtar ni? Självklart! Jag testar ju allt! Haha!


På tal om upprepningar så har jag nu nått den aktingsvärda åldern att jag då och då hittar mig själv i Norrans ruta "25 år sedan"... Om det är en merit vet jag inte men man inser ju att tiden går. Fort.


För 25 år sedan kallade vi oss för "Tre friska hjärnor" (varför vet jag inte, vi var förmodligen sjuka redan då...). Antar att det var för tidigt att ta namnet "Lövångersrevyn" när vi gjorde jobb - vi hade precis börjat spela i Skellefteå och var ju en betydligt större ensemble.

Hur som helst avslutade vi serien "Kul på Torget" (säger väl allt om tiden) och dansade till "La Bamba" som var en plåga det året. I vår tappning hette den "Nu ska vi lär' oss samba..." Men det roligaste sommaren 1988, när bilden togs, var ju att jag gravid med Oskar!


En annan rolig upprepning idag var att IKEA-katalogen damp ned i brevlådan! Alltid en höjdare att kika på nyheter - trots att vi var där förra helgen och förmodligen sett det mesta "live"... Haha! Men det var som vanligt i Haparanda - det som var snyggt var också slut... Om nån ska till något varuhus vill jag beställa panellängder. Säg till! :)
 
Och nu hör jag att Ernst har gått igång på TV:n... Jaaa, han gör en parodi på sig själv: "Hörni, hörni, hörni, vetni?" Haha! "Och ute och inne vill varandra nånting". Har han läst sin egen citatbok??? Hitta på nåt nytt människa! Men det är kanske det vi alla ägnar oss åt? Upprepningar och slutligen parodier på oss själva? Förmodligen... 

Nu ska jag sluta innan jag har börjat om från början igen... Tjolahopp!