Suuuuuugen...

Ja, det är lika bra att erkänna direkt: Jag är sååååå röksugen! För att bekämpa det värsta åkte jag ut för att köpa en elektronisk cigarett som man kan ladda upp i USB-porten. En som ryker men är helt ofarlig. Tänkte ha den som ett stöd men tror ni den fanns? Inte på Maxi och inte på OK... "Vi har slutat med dem eftersom de inte sålde så bra..." Tacka fan för det! Jag har inte sett nån annonsera om det heller...
 
En sån här cigarett som Riggan har vill jag också ha! Om ni ser en - säg till mig! Perfekt substitut om ni frågar mig.
 
Nåja, bara att kämpa vidare! Jag har ju haft en bra dag och framför allt en bra kväll! Har pluggat lite text under dagen, klippt mig och färgat håret (äntligen!), tvättat ett par maskiner och inte kommit mig för något mer jobb eftersom texten tog all tid - men det är ju också jobb för mig!


Så här blev det förra gången! Nånting liknande idag! Ja, jag glömde ta bild... Tur att jag inte varierar mig så mycket! Haha! Tack Sara! 

Ikväll var det dags för mitt andra berättaruppdrag som jag ser som en lärorik utmaning! Ja, man får inget gage så det gäller att hitta andra sätt att trigga på!


Underbar kväll och en stilla älv vid Kyrkholmen!


Hann sitta ute och njuta en stund medan folk kom. Vi skulle ju hålla till i logen men en sån här kväll hade man gott kunnat vara ute. Men ljudet fanns inomhus så vi traskade in. Och det kom folk...


Jag vet inte om jag har min största fanclub bland pensionärer eller om de kom för att det var gratis - men de kom! I horder! Hela logen var proppfull innan det var dags att köra igång den tredje berättarkvällen för den här sommaren. Första gången drog de tio personer, andra gången 40 och nu nästan 150 svettiga och glada människor!


Prästen Lars Jonsson var först ut och berättade om Skellefteå på 40-talet när han växte upp och lite anekdoter från sin barndom. Han är en bra berättare och kan verkligen "fylla ett rum".

Sedan var det min tur och alla var faktiskt med på noterna! Träffade en gammal "Önnesmarkare" och även en man från Hökmark som kände igen flera av de personer jag berättade om. Temat var ju "Om livet" och där kunde man sväva iväg ganska fritt. Jag valde att prata om min barndom, om teater och lite om varför jag blev den jag blev. Kändes avslappnat och kul och jag hade ju turen att ha en alldeles egen trio som stöd i publiken:


Steffen, Johanna och Britt! Så kul att ni kom och att vi fick sitta ute efteråt och fika och surra tillsammans! Genuint myyyyysigt! :)
 

Och sötingarna måste man ju bara fotografera flera gånger! Steffen drar till Danmark på måndag för att plugga och Johanna börjar läsa ekonomi hemma i Skellefteå i höst. Tur att de har hängt ihop i fyra år redan och känner sig trygga. De är så fina ihop! Kram på er alla!
 
Nu blir det inte mycket mer. Ska hänga en sista tvätt och måste ge rötmånaden en fördel. Det torkar ju uruselt nu men fuktiga skjortor är perfekta att ta in och stryka direkt! Så nu har jag gjort det också... Imorrn måste jag igång med lite planeringsarbete så att jag och Åsa kan skypa och dra upp lite fler riktlinjer inför hösten! Jag och Mie ska ju snart åka till Nice och hälsa på för lite umgänge och jobb!

Imorrn kommer också Oskar och Lisa hem! Sååååå roligt! Det är riktigt gött att leva - även utan cigaretter! Haha! Det värsta är väl dock att man blir så suuuugen på annat...