Sötingar å suringar!

Sov läääänge och fick även ett härligt uppvaknande när kärlekarna från Luleå anlände för lunch hemma hos oss!


Fina Oskar! Jag blir så glad av barnen! Ja, Lisa också men bilden på henne blev lite knasig eftersom hon just åt... Nåja, efter en snabb salladslunch åkte vi till Önnesmark för att se om vi kunde uppbringa lite kantareller. 
 

Kärlekarna! Här i en egen version av "Sound of Music"! Ja, det betyder att jag sjöng och de gick... Haha!


Hann också med besök både hos morfars och farfars och jag tycker att Sonja såg så pigg ut idag! Kanske tuffar hon till sig när vi kommer men det gläder mig att hon är mera uppåt! 

I afton var vi bjudna till Lisas mormors stuga i Skäran så efter att maken anlänt åkte vi iväg. Jag har nästan aldrig varit dit ut och det var verkligen en lantlig resa innan vi nådde havet!


Mycket vilda djur längs vägen. Här en kossa. Ja, den såg lite märkligt förstenad ut men när vi började köra vred den på skallen och då såg jag...


...nästa kossa anlända. Det var alltså dags för skiftbyte i bregottfabriken! 


Här passerade vi Ivan Tryggs barndomshem. Huset var nedbrunnet och Trygg som inte fick ta över hemmanet tillbringade ju livet boendes i bilen... Ja, han hade faktiskt två stycken. En som han sov i och en som han åt i... Värsta lyxen... De måste ha blivit oense om vem som skulle ta över men så tjurig eller bitter att jag bor i en bil i hela mitt liv ska jag aldrig bli! 


Det finns gott om fårskallar här i världen! Dessa på bilden har dock inget med artikeln att göra... Haha!


Ja, det tog en stund att köra dit ut. Ingen racerväg direkt...


Och här passerade vi Micke Leijnegards stuga. Någon mästarnas trädgårdsmästare blir han inte. Såg oerhört eftersatt och övergivet ut...


Och till slut var vi framme! Här är Yvonnes söta stuga! 


Hon hade en härlig utsikt mot havet! Och eftersom vi inte fick hjälpa till med något inledde vi besöket med ett parti Trädgårdsyatzy!


Maken hade en egen stil!
 

Och jag ser förskräckt ut varje gång!


Oskar är coolast! Som vanligt!
 

Sedan blev det mat och efter en stunds stillhet (det blir alltid tyst när alla rensar) så hade jag gjort min första surströmmingsklämma! Sååååå gott!!!


Och här flyttar vi skärpan så att ni kan se Lisas mormor Yvonne och Lisas söta föräldrar Eva och Joa!


Kärlekarna var ju såklart med och här mitt uppe i lite eftersnack med...


...Eva och Joa! Så vansinnigt gott och trevligt det var med suring och sötingar i en skön kombo!


Efter maten gick vi en promenad i omgivningarna och det är fint där ute! Här är båthamnen!


Oskar och Lisa presenterar: Bakviken! 


Och längre in har prästen Hans Marklund sin stuga! Lite kändisspotting (eller vad det nu heter) blev det allt idag!


Joa och Ulf var de riktiga höjdarna!


Här hade vi gått vidare till en liten strand med härliga hällor! 


Jag gillar hällor! Den här ute såg ut som en blåval!


Och stenhällor kräver starka växter...


... som åkerbär! Om de inte hade varit så besvärliga att rensa hade vi säkert plockat!


Till slut nådde vi den stora sandstranden. Helt underbart mjuk sand och en härlig kväll tillsammans med "svärfars"! Ja, jag lade beslag på sonen men man tar ju alla möjligheter till närhet man kan få... Haha! 


Kvällen avslutades med denna ljuvliga cheesecake, glass och färska jordgubbar och hallon... Tusen Tack för en suveränt trevlig kväll och goooood mat och dessert!

Nu återstår bara att landa i sängen vilket börjar vara hög tid! Sov gott alla!