Miss Nöjd...

Har inte varit på något vidare humör idag... Men man får väl acceptera att det går upp och ner - jag är ju annars för det mesta glad. Men när man är så där låg och retlig så blir ju inte saker lättare eller bättre. Nej, ska det någon gång gå halvdåligt så är det just när man faktiskt behöver framgången bäst! 

Därför är det väl lika bra att rycka upp sig! Självömkan är ju (jag vet!) som att dricka gift och tro att någon annan ska dö av det. Och det händer bara inte! Har i alla fall jobbat idag men vet inte om jag hunnit allt jag tänkt. Jag har ju retat upp mig på småsaker hela tiden... Haha! 
 
Ni kan få några exempel:
- Vi kom ju hem med lite IKEA-prylar igår. Det är trevligt. Men nu står det påsar och kartonger överallt (läs: I tvättstugan) och jag blir stressad när det är rörigt! Och när jag blir stressad över röran blir det svårjobbat! Ja, jag har ju kontor hemma... (och måste passera tvättstugan...)

- Glömde också sätta igång tvättmaskinen i förmiddags (måste ha passerat för snabbt) så när den var klar var det egentligen för sent att hänga ut för att den ska hinna torka men jag gjorde det ändå! Nu får den tamejfanken sitta ute i natt. Må regnet hålla sig undan! Grr!
 
- Folk kör aldrig så lusigt som när man är stressad eller irriterad. Då ligger man plötsligt efter alla bilar som segar sig fram i 30 km i timmen... Så ett ärende man beräknat till 30 minuter tar plötsligt en timme för att trafiken är så seg! Och kassakön som alltid är så kort består nu bara av människor med jättemycket varor - och som inte har bråttom...
 
- Går in på Facebook och ser att man ska sätta hjärtan i sin statusrad för att stödja forskningen för bröstcancer... Men va fan? Skicka pengar till forskningen istället! När man är sur vet man också bäst... Fast man säger det inte högt... Haha!
 
 

Och på ICA hittar jag en scrub som tar bort "blämmern" och får en att känna sig fräsch och ren. Jaha? Kanske något för mig och mitt fula anlete (ja, man blir gärna ful när man är sur!). Tar en tub och sneglar sedan på hyllraden: För Ung och FET hud! Inte är jag ung, men fet är vad jag känner mig så jag köpte en (Ja, man blir också gärna fet när man är sur!). I natt ska jag i alla fall lägga mig och vara helt "blemm-fri"! Haha!
 
Men nu får det räcka. Jag vet att jag är bra och precis lika viktig som andra människor! Jag rycker härmed upp mig och berömmer mig själv för att jag varit och tränat och även lyckats handla en kundvagn full utan att vare sig köra på någon eller tappa ut nåt. Det stärker! Och sedan har jag ju öst ur mig lite här på bloggen. Det hjälper faktiskt även om ingen skulle läsa! Haha! 
 
Plockar fram en annan bild av mig själv och försöker tänka på roliga saker istället! Idag har jag faktiskt bokat en resa och snart gjort alla papper klara innan jag ska lämna dem till revisorn. En dusch på det här och lite scrub i ansiktet så borde jag väl vara i kalasform?
 
Ny dag imorrn och nya tag! Ska börja dagen med barnteater tillsammans med My och syrran och det känns som en klockren start på en bra dag!
 
#1 - - Maria:

Inte kul att ha en sån dag, men ibland måste man va lite (mkt) sur för att kunna bli riktigt glad igen. Skönt höra att någon mer än jag tycker att detta med <3 i status är bara bla bla, sätt in pengar och stötta de som drabbas genom besök, blommor och kärlek och omtanke.
God och blämm fri natt..

Svar: Tack för dina rader! Ja, det känns redan bättre! Bloggen är bra som avlastning... :)
Monica Lindgren

#2 - - Anonym:

Herre gud KVINNA!!! Du som alltid skriver så bra ALLTID blir bra på bild, ta bara och DJUPANDAS!! Va bara människa och sur ordentligt, jag tror inte att du vinner den tävlingen. SNÄLL o OMTÄNKSAM är du jämt OCKSÅ!!!

Svar: Taaaack fina du!!! Och detsamma till dig som skriver så fint!!! Kram!
Monica Lindgren