Lillsemester!

Ledig helg och vackert väder gjorde att vi beslöt oss för att testa campinglivet ännu en natt. Den här gången åkte vi inte särskilt långt utan gjorde ett stopp på Västra Kajen i Piteå! Ja, nu när Åsa är i Nice får jag passa på att kolla läget - om stan står kvar och så... Och Åsa, det gör den. Men det fattas nåt... 
 

Så här fint ser det ut när man kommer hit! Gamla sjöbodar som numera innehåller reception, kök, toaletter och duschar. Här får man också personlig service (vare sig man vill eller inte) av Thomas som också (tillsammans med hustrun?) är ägare. Han valdes för övrigt till Årets Piteåbo 2012 och jag säger väl som jag gjorde när Åsa fick utmärkelsen: "De hade väl ingen annan..." Haha! Och personlig service i det här fallet innebär att man inte får parkera själv utan han cyklar runt och säger till på millimetern var man ska stå... "Då blir det ordning och reda!". Jojo...


Vi började med en härlig promenad på stan i det fantastiska vädret! Piteå ÄR norrlands riviera!
 

Och givetvis tog vi en fika på Ekbergs. Maken älskar änkor! I alla former? 


Tillbaka på campingen satt vi ett par timmar i solen och läste och slappade. Gick också runt och kollade omgivningarna. Den här bastubåten (?) med soldäck uppe på kan jag faktiskt tänka mig! Den till höger alltså...


Ganska fullsatt på campingen - förutom plats nr 13 som ingen verkar vilja ha...

Annars är campinglivet sig likt! Vi känner en svag doft av tändvätska över hela anläggningen. Från vagnen bredvid kommer en lite mer stickig lukt av brända parisare och våra närmaste grannar har med sig dragspelet... Han spelar. Och hon sjunger... Haha!


När det blev kväll gick vi tillbaka till centrum igen för att äta middag! Vi latar oss fullständigt och lagar inte ens mat!


Stannade till i Cecilparken för en stor kopp kaffe... Ja, den ryker! Som låtsascigaretterna... Haha!


Vi hamnade på Stadshotellets restaurang 1906 som jag vet har väldigt bra mat på vintern i alla fall. Kan väl inte vara sämre nu? Och det är ju för härligt att gå ut och äta tillsammans - och umgås! Haha! Ja, vi är flitiga mobilanvändare båda två...


Här ser ni en perfekt stekt tournedos med potatiskaka, god rödvinssky och enormt mycket grönsaker... De (grönsakerna) var tyvärr också jättegoda. Man hade gärnat lassat på det femdubbla... Nej, jag ska inte klaga. Det var verkligen superbt kött och väldigt goda smaker!

Vi avslutade sedan med en crème brulée med flädersorbet som var magiskt god! Trevlig kväll och fantastiskt väder! Man kanske skulle bli Pitebo? 


Fast jag vet inte... "PiteBo - för ett bättre boende"... Ser lite tråkigt ut.


Här kommer en sista hälsning från oss och från skorstenarna på Smurfit Kappa! Ja, det var kanske orättvist från en stad som är synnerligen trevlig men jag var tvungen... Röken var för tydlig.

Och Skrållan då?
 

Ja, hon hjälper just nu grannarna med att bygga kaninbur... Nån ska göra det! 

Imorrn blir det kanske en sväng till IKEA i Haparanda? Nu har dragspelet tystnat så jag tror att jag läser och myser vid TV:n en stund! Tjolahopp!