Happy day!

Efter regn kommer solsken! Om gårdagen var en katastrof så har den här dagen bestått av idel höjdpunkter! Lovely! Först hämtade jag upp My och syrran för ett besök på Folkparken där det idag var gratis barnteater!
 

Vi skulle se "Lilla spöket Laban" och jag tror att det var fler än jag som var förväntansfulla!


Så här såg det ut strax innan allt började! Och eftersom jag var lydig idag så blev det inga bilder under själva föreställningen.


Och här var det slut! Tre skådespelare turades om att göra de olika rollerna och mannen till höger var den absolut roligaste! Han gjorde en rädd Laban och en fjantig kammarjungru med den äran!


Sedan är det ju fint att de också tar sig tid att prata med barnen efteråt. Föreställningen handlar ju om rädslor (som vi alla har för olika saker) och naturligtvis kommer barnen också på vad de är rädda för. 


Och My fick träffa skådisarna! Här är hon tillsammans med kompisarna Lilly och William.


En gruppbild med "spökpappan" som tillsammans med mig försökte skrämmas lite... Blev jättepopulärt som ni ser... Haha!
 

Så det fick bli en glad bild också! Så kul att få gå på teater med dig My!!! 


Vi träffade också Jessica som var där med Ebbe och Anna-Lisa! 


Och alla var glada! Undrar vem som hade mest roligt? Haha!


Och snart är vi där igen! Dramatiseringen av Pija Lindenbaums bok vill vi inte missa! I november är det sedan dags för "Alice i Underlandet"!


Sedan tog vi en tidig lunch med pizzabuffé! Satt som en fläskläpp! Tror personligen att det är bra för träningsvärken som börjar göra sig påmind... Haha!

Hem och jobba några timmar och sedan bar det av igen! Jag har ju inte hunnit med någon kantarellplockningen så det var dags att göra ett nytt försök. Den här gången fick jag med mig både mamma och pappa!


Typisk bild av pappa! Han är alltid först iväg... Och såna här gånger tror jag att han vägrar ge efter för sin yrsel. Han älskar att vara i skogen så det måste gå! Och med var sin stav höll de sig också på benen.


Mamma var inte långt efter! Egentligen är hon mycket piggare än pappa och ändå frågar han om hon vill vila lite ibland... Det är fint!


Jodå! Vi hittade! 


De är egentligen finast där de växer i naturen och man blir så glad när man får syn på de här guldklimparna!


Det börjar ta sig även i mammas korg!


Och så var det bara så magiskt vackert i skogen när solen bröt igenom! Man blir harmonisk på en gång!


Ja, jag var också glad! Men kan man vara annat när man får gå ut så här?


Lite vilopaus i bagageluckan innan vi fortsatte!


Och här är jag hemma och har rensat allt och nu även förvällt dem!

Fick också besök av syrran som fick hälften av det jag plockat. Det blev en hink eller drygt ett kilo var - känns helt OK! Pappa är nog van att vi hittar mer men det har varit torrt i markerna och är inte riktigt något toppår så jag är nöjd! Har ju sparat i frysen från förra året också... Vågar inte äta upp allt innan jag plockat nytt! Jag älskar kantareller!


Och efter rensningen ser jag att det följde med fler gäster... En snigel!


En ganska nyfiken sådan! Men nu har den fått gå till den eviga vilan i toalettstolen och jag ger mig för idag efter att ha serverat en grillmiddag med rostad potatis... Det blev mycket gjort idag och allt har gått som en dans! Hade jag orkat skulle jag ha jobbat en stund till men nu tog orken slut...

Och helt plötsligt är den tillbaka! Det kom nämligen ett mess från finaste flickan som är i Varberg på kickoff med Scorett och här har hennes första butik i femmanhuset blivit 2:a i "Årets Butik" i Sverige!
 
Sååååå roligt Emilia!!! Grattis och bra jobbat!!!
 
Jag var väl i och för sig aldrig rädd eftersom hon är ganska ambitiös... Men vi äääär stolta! Och hade nog i ärlighetens namn varit det även om hon kommit sist... Haha! Vi älskar dig gumman! 
 
En bra dag med bra början, bra mitt och bra slut! En Happy Day helt enkelt! (Och som avslutning har vi firat maken och alla andra Vänsterhäntas dag med en glass... Nice!)
 
 
#1 - - Jessica Söderlund:

Så kul att se dig idag! Och ännu roligare att denna dag blev bättre än igår. Sköt om dig vännen! Kram!

Svar: Så kul att se dig också! Ja, det blev en jättefin dag! Men det är väl upp å ner här i livet! Kram på dig också! :)
Monica Lindgren